گلباران یادمان شهید باهنر در جوار مزار سردار دل‌ها

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: مراسم محوری بزرگداشت سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر به‌همراه گلباران یادمان شهید باهنر بر مزار پدر وی روز دوشنبه هفتم شهریورماه ساعت ۲۰ در جوار مرقد مطهر شهید سردار حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌شود.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از کرمان، حسین انجم‌شعاع شامگاه امروز در جمع خبرنگاران با گرامیداشت هفته دولت اظهار داشت: شهیدان رجایی و باهنر در راه احیای اسلام راستین، تفکر و اندیشه اسلامی و احیای مکتب اهل‌بیت(ع) به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به اینکه شهیدان رجایی و باهنر برای جامعه اسلامی، مردم و دولتمردان ما شاخص و الگو شدند، بیان کرد: در نگاه دینی و اسلامی و مکتب اهل‌بیت(ع) آن چیزی که شخصیت‌ها را شاخص و تبدیل به الگو می‌کند شامل روحیه و رویه شهیدان است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان تصریح کرد: روحیه و رویه شهیدان رجایی و باهنر در زندگی و دوران خدمت آنها ظهور و بروز کرد و شاهد روحیه انقلابی و معنوی، ساده‌زیستی، تحمل رنج، سختی و شکنجه و انجام تکلیف الهی و دینی در این دو شهید بزرگوار بودیم.

انجم‌شعاع با اشاره به سخن شهید رجایی مبنی بر اینکه هر وقت مرا دیدید برادرانه سرم داد بکشید که برای مستضعفین چه کرده‌اید، ابراز داشت: ما کمتر چنین روحیه‌ای را می‌بینیم که فرد با این درجه بالای اخلاص در مقام ریاست جمهوری بیاید و این جمله را بگوید.

وی از تشکیل دولت مردمی به‌عنوان یکی از کارهای شهیدان رجایی و باهنر نام برد و افزود: دولتی که این دو شهید بزرگوار تشکیل دادند، یک دولت مکتبی برای رفع محرومیت و از بین بردن تبعیض و بی‌عدالتی بود.

انجم‌شعاع با اشاره به اینکه سیره شهیدان رجایی و باهنر فصل درخشانی از صفحات خدمت‌گذاری در جمهوری اسلامی است، خاطرنشان کرد: این دو شهید با این روحیه و رویه خود یک الگو و شاخص برای جامعه اسلامی، مردم و دولتمردان ما هستند.

وی متذکر شد: بسیاری از مشکلاتی که امروز در جامعه شاهد آن هستیم به علت این است که در بعضی از موارد ما از این شاخصه‌ها و روحیه و رویه دور شده‌ایم و اگر آن روحیه و رویه با همان قوت و قدرت در بعضی از دوران‌ها پیدا می‌شد و ادامه پیدا می‌کرد، بسیاری از مشکلات امروزی را نداشتیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان اظهار داشت: بسیاری از مشکلات امروزی ما به‌علت این است ک بعضی‌ها به آن سبک و روش و فکر و اندیشه عمل نکردند یعنی آن ساده‌زیستی از بین رفت و تجمل‌گرایی آمد و آن خدمت به محرومان کمرنگ شد.

انجم‌شعاع با بیان اینکه در بعضی از دولت‌ها نگاه به درون از بین رفت و نگاه‌ها به سمت غرب رفت، اضافه کرد: یکی از نگاه‌هایی که شهید رجایی و باهنر برای رفع مشکلات داشتند این نبود که غرب و آمریکا بیایند و مشکلات را رفع و کشور را آباد و درست کنند.

وی تصریح کرد: ما می‌توانیم با آمریکا و سایر کشورها تعامل و ارتباط داشته باشیم، اما نباید نگاه‌مان این باشد آنها بیاییند و مشکلات ما را رفع کنند، بلکه باید به جوانان مملکت اعتماد کنیم و این فکر را داشته باشیم جوانان و افراد ما جامعه هستند که باید جامعه اسلامی را بسازند و در کنار آن با کشورهای دیگر تعامل داشته باشیم.

انجم‌شعاع عنوان کرد: اگر این نگاه را داشته باشیم که آنها بیایند و مشکلات را رفع و کشور را آباد کنند، یک نوع وابستگی است و وقتی وابستگی آمد، آنها انتظاراتی دارند که پایان ندارد و مثلا می‌گویند شما کاری به مسلمانان منطقه نداشته باشید، قوی نباشید، موشک نداشته باشید.

وی اظهار داشت: اگر به خودمان تکیه کردیم و آنها دیدند ما خودمان می‌توانیم و پیشرفت می‌کنیم، مطمئن باشید در این شرایط به سمت ما می‌آیند، اما اگر احساس کردند ما نمی‌توانیم و نگاه ما به آنهاست و در بعضی از دولت‌ها هم به این صورت بود که از تفکر شهید باهنر و رجایی فاصله گرفتند، موجب شد در بعضی پیشرفت‌ها را نداشته باشیم.

انجم‌شعاع در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه شهید باهنر کرمانی است و ما کرمانی‌ها باید برای معرفی شخصیت و تفکر شهید باهنر کار کنیم، افزود: شهید باهنر جزو چند نفر حلقه اولیه انقلاب اسلامی و صاحب تفکر و اندیشه بود و می‌طلبد برای معرفی شخصیت و اندیشه این شهید والامقام بیشتر کار کنیم.

وی ابراز داشت: هر سال یکی از ابعاد شخصیتی شهید باهنر را معرفی می‌کنیم و رسانه‌ها هم وظیفه دارند در زمینه معرفی شهیدان رجایی و باهنر به نسل جوان و نوجوان و جامعه تلاش کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان از برگزاری برنامه‌های متعدد و متنوع طی هفته دولت خبر داد و افزود: مراسم محوری بزرگداشت سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر به همراه گلباران یادمان شهید باهنر بر مزار پدر وی روز دوشنبه هفتم شهریورماه ساعت ۲۰ با سخنرانی حجت‌الاسلام علیدادی امام جمعه کرمان در محل گلزار شهدای کرمان و در جوار مرقد مطهر شهید سردار حاج‌قاسم سلیمانی برگزار می‌شود.

انجم‌شعاع با اشاره به اینکه برنامه‌ها را به سمت مردمی شدن و مساجد برده‌ایم، اظهار کرد: در مساجد شهر کرمان آیین بزرگداشت شهیدان رجایی و باهنر برگزار می‌شود و ویژه‌برنامه بزرگداشت این شهیدان به‌صورت شاخص در مسجد امام حسین(ع) خیابان مهدیه کرمان با سخنرانی آیت‌الله شیخ بهایی استاد حوزه و دانشگاه روز سه شنبه هشتم شهریورماه جاری ساعت ۲۰ برگزار می‌شود.

وی همچنین برگزاری همایش بزرگ ورزش صبحگاهی در روز پنجشنبه ۱۰ شهریور در محل پارک جنگلی با سخنرانی معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمان را از دیگر برنامه‌های شاخص برشمرد و بیان داشت: مسابقه کتابخوانی با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره کل آموزش و پرورش با بهره‌گیری از کتاب سیری در عقاید و اخلاق اسلامی نوشته شهید باهنر در بین دانش‌آموزان، فرهنگیان و کارکنان دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود.

انجم‌شعاع در پایان سخنان خود برگزاری مراسم بزرگداشت شهید باهنر در ادارات و تجلیل از کارکنان نمونه، انجام تبلیغات و فضاسازی میدانی و بهره‌گیری از فضای مجازی و تولید محتوا و انتشار کلیپ و تیزر را از دیگر برنامه‌ها ذکر کرد.

انتهای پیام/۸۰۰۱۹/ب

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه