اتاق بازرگانی سنندج آماده سرمایه‌گذاری مشترک با کشور عراق است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج گفت: اتاق بازرگانی آماده هر گونه همکاری و سرمایه‌گذاری مشترک در داخل و خارج استان بویژه با کشور عراق است.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از سنندج، سیدکمال حسینی عصر امروز در دیدار با هیات تجاری صنعتی و فعالان اقتصادی استان دیاله کردستان عراق، با اشاره به اینکه کردستان مرز مشترک با کشور عراق است و در بخش تجارت خارجی دروازه تجاری امن ورود به عراق محسوب می‌شود افزود: وجود مرز باشماق مریوان، سیرانبند بانه و سه بازارچه فعال اقتصادی بستر مناسبی برای فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاری است.

وی بخش کشاورزی را از دیگر ظرفیت‌های اقتصادی استان کردستان عنوان کرد و افزود: کردستان رتبه نخست توت فرنگی، رتبه دوم گندم، رتبه سوم انگور دیم، رتبه چهارم سیب‌زمینی و رتبه هفتم گوشت مرغ را داراست.

حسینی ظرفیت‌های صنعتی و معدنی، پتروشیمی، صنایع الکترونیکی، مصالح ساختمانی و برخورداری از معادن استراتژیکی و غنی ( طلا، سنگ آهن، مرمر، باریت و سنگ‌های تزئینی) را پتانسیل‌ها و ذخایر ارزشمند اقتصادی دانست و گفت: استخراج و بهره‌برداری از این معادن و منابع منجر به رونق تولید و توسعه اقتصادی استان می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی استان خوزستان نیز با اشاره به حضور فعالان اقتصادی عراق در کردستان گفت: از آنجا که بخش خصوصی در کشور نیازمند حمایت است امروز فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی فراهم شده است.

شهلا عموری اظهار کرد: در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مجموعه‌ای از سرمایه‌گذاران بمنظور اهداف تجاری گرد هم آمده‌اند در این راستا خطوط تولید مورد نیاز است.

وی با اشاره به اینکه مشکلات متعددی در حوزه سرمایه‌گذاری وجود دارد تعدد در مدیریت‌ها و نبود مدیریت یکپارچه در مرزها را از مشکلات حوزه اقتصادی در مرز عنوان کرد.

عموری با بیان اینکه عراق با تمام کشورهای دنیا مراوده تجاری دارد بر بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش دولتی و خصوصی و توسعه سرمایه‌گذاری با عراق تاکید کرد.

وی برگزاری جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در استان‌ها و پیگیری مصوبات جلسه را ضروری برشمرد و گفت: در شورای گفت‌وگو مشکلات مرزها حل و فصل می‌شود.

عموری افزود: امید است دیدار فعالان اقتصادی عراق با استان کردستان منجر به توسعه روابط اقتصادی دو کشور شود.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۸۵

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه