کردستان آمادگی ارائه خدمات فنی به اقلیم کردستان عراق را دارد/دولت از سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی حمایت می‌کند

معاون هماهنگی اقتصادی استانداری کردستان گفت: کردستان آمادگی دارد در راستای توسعه پایدار خدمات فنی به کشورهای همسایه عراق ارائه دهد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از سنندج، حامد قادرزاده عصر امروز در دیدار با هیات تجاری و صنعتی و فعالان اقتصادی دیاله کردستان عراق اظهار کرد: استانداری کردستان و کشور جمهوری اسلامی ایران درصدد توسعه اقتصادی در مرزهای کشور مطابق اصول و معیارهای اخلاقی و اسلامی و استمرار این فعالیت‌هاست در این راستا توجه ویژه‌ای به سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی دارد.

وی افزود: در کردستان استعدادهای قابل توجهی از حیث جغرافیایی، اقلیمی، منابع طبیعی و سرمایه‌های انسانی دارد.
معاون امور اقتصادی استاندار کردستان استفاده از اصل مزیت نسبی را یکی از اصول تجاری دانست و اظهارکرد: دوام و پایداری تجارت بر اساس منفعت طرفین است و پایداری اقتصادی منوط به منفعت تولیدکننده و مصرف کننده است.

وی با اشاره به این اصل مهم اقتصادی که مبادله بمنزله تبادل ارزش‌های یکسان نیست، گقت: خریدار زمانی کالایی را خریداری می‌کند که احساس رضایت بیشتری نسبت به آنچه پرداخت می‌کند داشته باشد.

قادرزاده با تاکید بر اینکه در سیستم اقتصادی مصرف ‌کنندگان نهایی مهم‌ترین رکن اقتصادی هستند یادآور شد: تجار و سرمایه‌گذاران بخش دولتی باید به این اصل پایبند باشند.

وی عنوان کرد: براساس اصل (۴۳) و (۴۲) قانون اساسی جمهوری اسلامی اقتصاد به سه بخش خصوصی، دولتی و تعاونی تقسیم شده و بر اساس اصل (۴۴) قانون اساسی نیز دولت می‌تواند فعالیت‌های اقتصادی خود را در مواردی که آسیبی به امنیت و جغرافیای کشور وارد نکند به بخش خصوصی واگذار می‌کند.

وی با اشاره به شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: در این شورا مسایل و مشکلات شرکت‌های خصوصی مورد بررسی قرار می‌گیرد و در راستای تسهیل فعالیت‌های اقتصادی به بالاترین مرجع قانونی ارجاع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کردستان از سرمایه‌های انسانی مناسبی برخوردار است و می‌تواند با ارایه خدمات فنی و مهندسی دانش‌بنیان به اقلیم عراق ارائه دهد تصریح کرد: پارک علم و فناوری استان آمادگی دارد فعالیت‌های فناورانه و دانش‌بنیان بمنظور حل مشکلات فعالان اقتصادی ارائه دهد.

وی با بیان اینکه استاندار کردستان علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در استان است، افزود: کردستان آمادگی دارد در راستای توسعه پایدار خدمات فنی به کشورهای همسایه عراق ارائه دهد.

وی ایجاد توسعه را مرهون ارائه خدمات صادقانه به کسانیکه آماده سرمایه‌گذاری هستند دانست و افزود: کردستان آماده صدور مجوز فعالیت اقتصادی برای سرمایه‌گذاران است.

قادرزاده با اشاره به فسادپذیری برخی محصولات و کالاها در مرزها و تحمیل خسارت به فعالان اقتصادی تاکیدکرد: گمرک جمهوری اسلامی در راستای شتاب‌بخشی و تسهیل مبادلات مرزی تلاش خواهد کرد.

وی ضمن استقبال و ابراز علاقه کردستان با شرکت‌های سرمایه‌گذاری کشور عراق، اظهار کرد: از آنجا که جمهوری اسلامی کشوری واحد است و توسعه متوازن اصل مسلم و خدشه‌ناپذیر کشور است در این راستا کردستان در جهت ارایه خدمات کامل و جامع به همه استان‌های کشور عراق خدمات ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۸

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه