رفع تصرف ۱۰۹ هزار مترمربع از اراضی ملی و دولتی قشم

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از رفع تصرف سه قطعه از اراضی ملی و دولتی به مساحت بیش از ۱۰۹ هزار مترمربع در جزیره قشم خبر داد.

 به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از قشم، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از رفع تصرف سه قطعه از اراضی ملی و دولتی در خارج از محدوده طرح هادی روستای کابلی و منطقه بند بریده جزیره قشم مجموعأ به مساحت ۱۰۹ هزار و ششصد و سی متر مربع خبر داد.

مجتبی قهرمانی ارزش تقریبی اراضی اعاده شده را ۵۴۸ میلیارد و یکصد و پنجاه میلیون ریال ذکر کرد و افزود: این رفع تصرفات پس از طی مراحل قانونی و انجام استعلامات مورد نیاز از مراجع ذی‌ربط به دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم و توسط یگان حفاظت از اراضی ملی ودولتی سازمان منطقه آزاد با همکاری نیروی انتظامی به مرحله اجرا درآمده است.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان هرمزگان در پایان، آزادسازی اراضی ملی و رفع تصرف از منابع طبیعی را از جمله اولویت‌های دادگستری استان هرمزگان در راستای اجرای بند دوم اصل ۱۵۶ قانون اساسی و ناظر بر احیای حقوق عامه برشمرد و تاکید کرد: هرگونه زیاده‌خواهی و دست‌اندازی به اراضی ملی و دولتی و عرصه‌های طبیعی، واکنش شدید دستگاه قضایی و مجازات متخلفین را به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/88074

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه