زمستان امسال دولت انگلیس مجبور می‌شود میلیاردها دلار یارانه انرژی بیشتری بدهد

موسسه حکمرانی انگلیس اعلام کرد که نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد دولت انگلیس مجبور خواهد شد در زمستان پیش رو حدود 27 میلیارد دلار یارانه بیشتری در حوزه انرژی به مردم تخصیص دهد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد به نقل از گاردین، موسسه حکمرانی انگلیس اعلام کرد که تحقیقات نشان می‌دهد که دولت این کشور در فصل زمستان پیش رو مجبور خواهد 23 میلیارد پوند معادل 27 میلیارد دلار یارانه انرژی بیشتری به مردم بدهد.

این موسسه همچنین پیش‌بینی کرده که مردم انگلیس حالا باید 900 پوند بیشتر در فصل زمستان پول برق و گاز بدهند.

موسسه حکمرانی انگلیس معتقد است؛ از آنجا که انتظار می‌رود هزینه برق و گاز در انگلیس بیش از این هم افزایش یابد در فصل آینده میزان یارانه حوزه انرژی که از سوی دولت این کشور اختصاص می‌یابد به 106 میلیارد دلار خواهد رسید.

اولی بارتروم، یکی از کارشناسان موسسه حکمرانی انگلیس، می‌گوید: قیمت حامل‌های انرژی طی هفته‌های گذشته دوباره افزایش شدیدی یافته و حالا این انتظار وجود دارد که برای مدت زمان بیشتر نسبت به ارزیابی‌های قبلی شاهد بالا ماندن این قیمت‌ها باشیم.

وی می‌گوید: تصمیم‌گیری درباره چگونگی کمک به شرکت‌ها و خانوارهای انگلیسی برای تامین هزینه‌ها یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین موضوعات پیش روی دولت جدید انگلیس است.

این کارشناس انگلیسی می‌گوید: این اقدام احتمالا هزینه بسیار سنگینی در پی خواهد داشت و حتی اگر تخصیص این کمک‌ها به اقشار بسیار آسیب‌پذیرهم محدود شود هم میلیاردها پوند خرج روی دست دولت می‌گذارد.

شرکت اوفجم که بازوی سیاست‌گذاری حوزه انرژی دولت انگلیس به شمار می‌رود، امسال قیمت برق و گاز در این کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 2 هزار پوند در سال افزایش داده است.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه