خانه شعر و ادب شهر میراث جهانی یزد افتتاح شد

خانه شعر و ادب استان یزد با افتتاح فرهنگ‌سرای مرحوم «سید محمدعلی ریاضی یزدی» از شعرا و ادبای برجسته استان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

حجت‌الاسلام مجتبی صداقت، رییس سازمان فرهنگی‌ اجتماعی ورزشی شهرداری یزد در حاشیه مراسم افتتاح خانه شعر و ادب استان که با حضور مسئولان ارشد استان برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار کارآفرینان اقتصاد اظهار کرد:‌ هدف از ایجاد این مرکز فرهنگی هنری تقویت حوزه شعر و ادب استان یزد متناسب با فرهنگ زیست بوم شهر میراث جهانی است.

وی افزود: خانه شعر و ادب استان یزد با عنوان ریاضی یزدی به منظور ایجاد پاتوقی دوستانه و صمیمی برای شعرا و هنرمندان استان به ویژه هنرمندان جوان ایجاد شده و امیدواریم بتوانیم با این اقدام از ارزش‌ها و مرزهای فرهنگی و هنری ایرانی اسلامی به خوبی حراست کنیم.

حجت الاسلام صداقت پرورش کلام و تفکر هنرمندان در حوزه های مختلف را در گرو ایجاد پاتوق‌های فرهنگی، هنری و ادبی دانست و گفت:‌ خانه شعر و ادب استان یزد قرار است به سرپرستی شاعر شاخص آئینی استان«عالیه مهرابی» مدیریت شود.

این مجموعه‌ تاریخی به وسعت عرصه ۳۰۰ مترمربع و زیربنای ۵۲۰ مترمربع به همت سازمان فرهنگی‌ اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیارد ریال در بازه زمانی ۱۲ ماهه آماده بهره برداری شده است.

این خانه تاریخی که دارای حیاط مرکزی، دارای هفت اتاق و در دو طبقه و تالار است، پس از تملک، مرمت و احیا شده و در اختیار شهرداری برای فعالیتهای فرهنگی و ادبی قرار گرفته است.

انتهای پیام/الف

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه