تل‌آویو ادامه تحقیق آژانس اتمی از ایران را خواستار شد

«اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی طی کنفرانس خبری مشترک با رئیس‌جمهور سوئیس، خواستار تداوم تحقیقات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از ایران شد.

به گزارش گروه بین‌‎الملل آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، مقام ارشد تنها دارنده سلاح اتمی در منطقه غرب آسیا که اجازه بازرسی از تاسیسات خود به بازرسان خارجی را نمی‌دهد، از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواسته که به تحقیقات درباره ایران ادامه دهد.

منابع رسانه‌ای در فلسطین اشغالی از قبیل «تایمز اسرائیل» گزارش دادند، «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی طی کنفرانس خبری مشترک با رئیس‌جمهور سوئیس، درباره برنامه هسته‌ای صلح آمیز ایران لفاظی کرد.

وی در حالی که رژیم صهیونیستی تنها دارنده سلاح اتمی در منطقه غرب آسیا است و اجازه هیچ نوع بازرسی ناظران بین‌المللی از تاسیسات خود را نمی‌دهد، طی سخنان روز دوشنبه (امروز) خود خواستار تداوم تحقیقات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از ایران شد.

رئیس رژیم صهیونیستی گفت: «من از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌خواهم که به تحقیقات از ایران ادامه دهد و از جامعه بین‌المللی می‌خواهم که روی استقلال آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اصرار کند».

اظهارنظر اسحاق هرتزوگ درباره برنامه هسته‌ای ایران در حالی مطرح شده که برنامه هسته‌ای ایران تحت شدیدترین نظارت‌ها و بازرسی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است.

مقام‌های ایران بارها اعلام کرده‌اند که برنامه هسته‌ای این کشور تنها برای مصارف صلح آمیز است، تولید و استفاده از بمب اتمی با آموزه‌های اسلامی مغایر دارد و هیچ جایی در دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران ندارد.

درخواست رئیس رژیم صهیونیستی از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در حالی مطرح شده که چندی قبل «رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مصاحبه‌ با شبکه «فرانس‌۲۴» بار دیگر ادعاهای اثبات‌نشده علیه ایران را تکرار کرد.

گروسی در بخشی از این مصاحبه تصریح کرد از نظراتی که رژیم صهیونیستی  درباره برنامه هسته‌ای ایران دارد آگاه است و به آنها احترام می‌گذارد. 

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفته بود: «من از آنچه اسرائیل و سایر کشورها می‌گویند نظراتی که دارند مطلع هستم و به آن احترام می‌گذارم اما به عنوان یک نهاد بین‌المللی مستقل، من روی مأموریت خودم متمرکز هستم. من با ایران صحبت می‌کنم، با آنها همکاری می‌کنم و امیدوارم که آنها به زودی با ما همکاری خواهند کرد».

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سال‌های گذشته برخی از ادعاهای مطرح‌شده از سوی رژیم صهیونیستی درباره برنامه هسته‌ای ایران را مورد توجه قرار داده و تکرار کرده است. تهران این ادعاها را ساختگی دانسته و آنها را رد کرده است.

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران چندی قبل اعلام کرده بود، تهران به سوالات مطرح‌شده از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پاسخ دقیق داده اما آژانس مبنای گزارش‌هایش را اطلاعات دریافتی از دشمنان ایران قرار می‌دهد.

در همین ارتباط، «حسین امیر عبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی در جمع ایرانیان مقیم تانزانیا درباره مذاکرات وین تصریح کرد: روی مسائل باقیمانده پادمانی بسیار جدی هستیم و به هیچ وجه حاضر نیستیم در شرایطی که همه طرف‌ها به برجام برمی‌گردند برخی اتهامات سیاسی و بی اساس آژانس علیه ایران باقی مانده باشد».

رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه هفتم شهریور) در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت در سالن اجلاس سران برگزار شد، در اینب اره صحبت کرد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی خاطرنشان کرد: مذاکرات هم در همین چارچوب با محوریت رفع تحریم‌ها انجام می‌شود. ما بر راستی‌آزمایی اطمینان بخش و تضمین‌های اعتماد آفرین در مذاکرات تاکید کردیم. همچنین تاکید داریم که مسایل پادمانی حتما حل و فصل شود و این یک رکن در مذاکرات است و بدون آن سخن از توافق معنا ندارد. توافق باید همراه باشد با حل و فصل مسایل پادمانی و نکاتی که ایران به عنوان راهبرد دنبال می‌کند. ما از تحقق منافع ملت ایران کوتاه نیامده و نخواهیم آمد.

انتهای پیام/

 

 

 

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه