درگیر شدن اعضای «سرایا السلام» با نیروهای امنیتی عراقی

رسانه‌های عراقی می‌گویند اعضای شاخه نظامی جریان صدر، با نیروهای امنیتی در مناطق مختلف عراق درگیر شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، با افزایش درگیری‌های مسلحانه در عراق و آشوبگری حامیان جریان صدر به رهبری «سید مقتدی صدر»، اکنون از حمله اغتشاشگران به نیروهای امنیتی عراق خبر می‌رسد.

رسانه‌های عراقی بامداد سه‌شنبه گزارش دادند که اعضای گروه «سرایا السلام» شاخه نظامی جریان صدر، به مرکز فرماندهی پلیس بصره حمله کردند.

به نوشته کانال تلگرامی «صابرین‌نیوز»، اعضای این گروه همچنین در حال شلیک راکت‌های ضد زره به سمت خودروهای ارتش عراق هستند.

صابرین‌نیوز نیز خبر داد که حامیان جریان صدر با توپخانه‌های ۱۴.۵ میلی‌متری، منطقه سبز را گلوله‌باران کردند.

این رسانه همچنین فیلمی از لحظه شلیک راکت آر.پی.جی توسط اعضای گروه «سرایا السلام» شاخه نظامی جریان صدر به سمت منطقه سبز در بغداد منتشر کرد.

گفته می‌شود این راکت به نزدیکی مجتع مسکونی القادسیه برخورد کرده است.

رسانه‌های عراقی همچنین با انتشار تصاویری نوشتند که مقرهای متعلق به برخی گروه‌های مقاومت هدف حملات اغتشاشگران و آشوب‌طلبان حامی جریان صدر قرار گرفتند. (جزئیات بیشتر)

سید مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق روز دوشنبه مدعی شد که از تمامی فعالیت‌های سیاسی کناره‌گیری می‌کند. در پی صدور بیانیه وی آشوبگران حامی جریان صدر در منطقه سبز به برخی ساختمان‌های دولتی کرده‌اند.

حامیان جریان صدر نیز در منطقه سبز در دسته‌های پراکنده در خیابان‌های مختلف این منطقه به راه افتاده و برخی در حمایت از مقتدی صدر شعار می‌دهند و برخی نیز تلاش دارند وارد ساختمان‌های دولتی و حاکمیتی شوند. بر روی پل «المعلق» نیز نیروهای ویژه مستقر شده‌اند تا مانع ورود دیگر حامیان صدر به منطقه سبز شوند، همزمان تمامی درهای منطقه سبز نیز بسته شده و تعداد زیادی از نیروهای امنیتی مقابل آن‌ها مستقر شده‌اند.

جریان صدر عراق از بیش از یک ماه گذشته به دلیل اختلافات سیاسی، طرفدارانش را به تظاهرات وا داشته و آنان با اشغال ساختمان پارلمان روند سیاسی کشور را تعطیل و تشکیل دولت جدید را به تاخیر انداخته‌‌اند. به گفته کارشناسان امید می‌رود تا با کناره‌گیری مقتدی صدر از فعالیت‌های سیاسی، به مرور بساط چنین تجمعات و آشوبگری‌ها نیز برچیده شود.

 

 

انتهای پیام/خ

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه