تشکیل کمیته اصلاح ساختار بهداشتی اصناف با نظارت دادستان تهران/ 10 واحد کشتار دام غیر مجاز پلمب شد

دادستان تهران گفت: به منظور نظارت بر نحوه فعالیت اصناف، کمیته‌ای با رویکرد اصلاح وضعیت ساختاری و بهداشتی اصناف در دادستانی تهران تشکیل می‌شود.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از تهران، علی صالحی دادستان تهران اظهار کرد: در جلسه مشترک با اصناف نحوه برگزاری گشت‌های مشترک و چگونگی همکاری اماکن با دادسرا، اتحادیه‌های صنفی، پلیس و دستگاه‌های نظارتی مرتبط با وضعیت بهداشتی اصناف تشریح شد.

وی افزود: در این جلسه با توجه به اهمیت پیگیری سلامت شهروندان جامعه که از مهمترین حقوق عامه  است و جهت اجرای بهتر و مطلوب تر طرح ها و گشت های مشترک نظارت بر وضعیت بهداشتی اصناف، وظایف تمامی دستگاه‌ها در حوزه سلامت و بهداشت و چگونگی همکاری با دادسرا و ضرورت شرکت در گشت‌های مشترک و اعمال قانون در خصوص متخلفین تبیین شد.

دادستان تهران تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد ضمن جلوگیری از فعالیت واحدهای صنفی فاقد مجوز کسب یا پروانه بهداشتی، کمیته‌ای با رویکرد اصلاح وضعیت ساختاری و بهداشتی اصناف به صورت مستمر و با نظارت دادستانی تهران تشکیل شود.

تعطیلی ۱۰  واحد سیار عرضه و کشتار دام در مناطق ۷ و ۸ 

صالحی با اشاره به اجرای مرحله دوم ساماندهی مراکز غیر مجاز توزیع دام زنده در پایتخت، اظهار کرد: در اجرای برنامه‌های تحولی دادسرا، مبنی بر پیگیری و احقاق حقوق عامه، در این مرحله، طرح بازرسی از مراکز تولید و پخش فراورده‌های خام دامی و نظارت مستمر بر عملکرد و وضعیت بهداشتی کشتارگاه‌ها، بیش از ۱۰ واحد غیرمجاز ثابت و چندین واحد سیار عرضه و کشتار دام و طیور در مناطق ۷ و ۸ تهران کشف و تعطیل شدند.

وی افزود: این طرح به منظور جلوگیری از فعالیت مراکز غیرمجاز نگهداری و کشتار به ویژه در اماکن مسکونی، معابر و مراکز عرضه دام زنده  اجرا می‌شود و پیگیری‌ها جهت سالم سازی و ساماندهی عرضه دام و طیور زنده در سایر مناطق پایتخت ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه