«حسینی باش»، کتاب که شعور حسینی را یاد می‌دهد به چاپ چهارم رسید

چاپ چهارم کتاب «حسینی باش» اثر سید علی ابوسعیده موسوی و ترجمه محسن دلیر و محمدرضا شریفی به همت مؤسسه بوستان کتاب روانه بازار نشر شد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، چاپ چهارم کتاب «حسینی باش» اثر سید علی ابوسعیده موسوی و ترجمه محسن دلیر و محمدرضا شریفی به همت مؤسسه بوستان کتاب در ۷۲ صفحه منتشر شد.

آنچه در این کتاب به اختصار مطرح شده، برخی از گوهرها و سخنان مربوط به امام حسین(ع) است که نمونه سخنان همه اهل بیت(ع) است و پاسخِ پرسش ما را می‌دهد و حسینی بودن را می‌آموزد.

ما در این نوشته، برخی از سخنان را کوتاه و خلاصه کردیم و از شرح آن‌ها خودداری ورزیدیم تا مؤمنان بتوانند آن‌ها را در تابلوها و تراکت‌ها بنویسند و در مجالش و محافل جلوی چشمان حاضران قرار دهد.

این اثر، اعمال و سیره‌هایی از سبک زندگی امام حسین(ع) را یادآور می‌شود که از جمله این اعمال می توان به اقامه نماز در وقت آن، سبقت در سلام کردن، گریستن از ترس خدای سبحان، هدیه را پذیرفتن، مرگ با عزت، پرهیز از بی آبروکردن آن‌ها، ترک غیبت، رفتار نرم و مدارا، بخشش مال خویش برای حفظ آبرویت، دوست داشتن امام حسین(ع) به خاطر خدای متعال، ترک ناله و شکایت، ترک اسراف و تبذیر و با احترام گذاشتن به نعمت‌ها، تواضع و سخاوت اشاره کرد.

برخی دیگر از این سیره‌ها عبارتند از: حفظ کرامت خویش، سخن گفتن از نعمت دینی که خدا برایت فرستاده، شتاب در برآوردن نیازهای مردم، داشتن جود و بخشش و بخیل نبودن، خسته نشدن از پاسخگویی به نیازهای مردم، عمل به معروف و انجام کار نیک، رعایت تقوای الهی و ترک دوستی دنیا، پرهیز از سوگند زیاد، زیارت، گریستن و خود را گریان نشان دادن برای مصیبت امام حسین(ع).

علاقه مندان برای بهره مندی از تخفیف ۱۰ درصدی خرید این کتاب می توانند به اینجا مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه