خانه مطبوعات خراسان جنوبی افتتاح شد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: امید واریم خانه مطبوعات و رسانه‌های استان بعنوان خانه تصمیم سازی برای توسعه همه‌جانبه نقش آفرینی کند.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از بیرجند، در راستای گرامیداشت هفته دولت و ارج نهادن به منزلت خبرنگاران ساختمان خانه مطبوعات و رسانه خراسان جنوبی با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و مسئولان ارشد فرهنگی و اجتماعی استان افتتاح شد.

علی فرخنده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی اظهار داشت: خانه مطبوعات و رسانه‌های استان علی رغم نبود اعتبار و برخی قوانین غیرمتعارف در مسیر اجرای پروژه خوشبختانه با پیگیری‌های متولیان امر به بهره‌برداری رسید.

وی افتتاح این پروژه را به عنوان هدیه‌ای ارزشی برای خبرنگاران قلمداد کرد و افزود: امیدواریم خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان‌جنوبی خانه تصمیم‌سازی برای توسعه استان باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی یادآور شد: با توجه به نگاه مثبت دولت سیزدهم و مسئولان اجرایی خوشبختانه در حوزه فرهنگ و هنر و زیرساخت‌ها شاهد تحولات خوبی هستیم. 

فرخنده خاطرنشان کرد: از گذشته در حوزه زیرساخت‌های فرهنگ، هنر و رسانه عقب ماندگی‌های زیادی در خراسان داشته‌ایم که امید است با همت مسئولان و حمایت دولت عقب‌ماندگی‌های گذشته ترمیم و جبران شود.

وی با اشاره به در دست اقدام پروژه‌های فرهنگی و هنری در اکثر شهرستانهای خراسان جنوبی گفت: سالن همایش علامه فرزان، خانه فرهنگ و نگار خانه از جمله پروژه‌های بر زمین مانده در بیرجند است.

سمانه سالاری مدیر عامل خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان جنوبی نیز اظهار داشت: فاز اول این پروژه در سال ۹۷ کلید خورد و با اعتبار ۱ هزار و۳۴۰ میلیون ریال برای احداث ساختمان اداری آن هزینه شد.

وی افزود: اما با تحویل ساختمان به مجری جدید و بسیج سازندگی در سال ۹۸ مبلغ هزار و ۹۰۰ میلیون ریال اعتبار به خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان‌جنوبی تخصیص یافت.

مدیر عامل خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان جنوبی یادآور شد: در سال ۹۹ نیز این پروژه چهار هزار میلیون ریال اعتبار مصوب داشت که با تلاش‌های انجام شده فاز اول آن به بهره برداری رسید.

سالاری خاطرنشان کرد: فاز اول خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان‌جنوبی با زیربنای ۱۵۰ مترمربع و هزینه کرد ۹ میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال افتتاح شد.

وی با بیان اینکه خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان.جنوبی در سه طبقه احداث می‌شود، گفت: در فاز دوم این پروژه مهمانسرا و در مرحله سوم نیز مجموعه سالن همایش و کنفرانس احداث خواهد شد.

 انتهای‌پیام/69014

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه