بیش از ۸۵۰۰ نفر در زابل عضو تعاونی هستند

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی زابل گفت: در این شهرستان ۷۲۲ تعاونی فعال وجود دارد که هشت هزار و ۷۶۹ نفر عضو آنها هستند.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از زاهدان، مجتبی زاده میر امروز در جلسه بررسی وضعیت تعاونی‌های زابل، اظهار کرد: برخلاف شرایط خشکسالی چندین ساله ای که کل منطقه سیستان با آن روبرو است، در شهرستان زابل فرصت های شغلی مناسبی در اختیار کارآفرینان و جویندگان کسب و کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه ترغیب مردم به مشاغل کم آب بر می تواند ضمن ایجاد شغل، شرایط اقتصادی شهرستان را نیز بهبود ببخشد، اظهار داشت: با اجرایی شدن بسته اشتغال خاص منطقه سیستان، این مهم نیز محقق خواهد شد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی زابل ادامه داد: در پنج ماه ابتدایی سال جاری اتحادیه تعاونی‌های زنبورداران و اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف سیستان راه اندازی شد و فرایند تاسیس اتحادیه تعاونی‌های صنایع دستی نیز در حال انجام است.

 زاده میر گفت: همچنین در پنج ماهه سال جاری، ۲۲ شرکت تعاونی جدید با عضویت ۱۷۵ نفر در زابل ایجاد شد که این شرکت های تعاونی برای ۲۵۰ نفر اشتغالزایی کردند.

وی افزود: ۱۰ شرکت تعاونی جدید با تعداد اعضای ۹۰ نفر و اشتغال زایی ۱۶۲ نفر آماده بهره برداری هستند.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی زابل از برگزاری ۱۸۰۰ نفر ساعت دوره آموزشی برای تعاونگران شهرستان در در پنج ماهه ابتدایی امسال خبر داد و گفت: توانمند سازی مدیران، بازرسان و اعضای تعاونی‌ها از جمله اهداف برگزاری این دوره های آموزشی بود‌.

زاده میر در خصوص برنامه های گرامیداشت هفته تعاون در این شهرستان هم اظهار داشت: تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا، دیدار تعاونگران با امام جمعه و فرماندار، افتتاح نمایشگاه توانمندی‌های صنایع دستی، بهره برداری از ۸ شرکت تعاونی، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی و بازدید از تعاونی‌ها از جمله این برنامه هاست.

انتهای پیام/3139

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه