افزایش شمار کشته‌شدگان و مجروحان در بغداد

در ادامه ناآرامی‌های امنیتی در عراق، منابعی در کادر درمان این کشور خبر دادند که شمار کشته‌شدگان در منطقه سبز بغداد به 30 و تعداد مجروحان به حدود 700 نفر افزایش یافته است.

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، شبکه «الجزیره»، صبح امروز (سه‌شنبه)، به نقل از منابعی در کادر درمانی عراق خبر داد که شمار کشته‌ها و مجروحان در بغداد افزایش یافته است.

الجزیره به نقل از یکی از اعضای کادر درمان در عراق نوشت: «شمار کشته‌شدگان درگیری‌ها در منطقه سبز به ۳۰ نفر افزایش یافته است.»

این شبکه قطری در دامه اضافه کرد که در پی درگیری‌های روز گذشته در بغداد، ۷۰۰ نفر مجروح شده‌اند که از این تعداد ۱۱۰ نفر از نیروهای امنیتی عراق بوده‌اند.

رسانه‌های عراقی، بامداد امروز، از اصابت چند راکت به منطقه سبز بغداد خبر دادند. مرکز اطلاع‌رسانی امنیتی عراق ساعاتی بعد رسما در بیانیه‌ای این حمله را تایید کرد و از اصابت چهار راکت به مجتمع مسکونی در منطقه سبز خبر داد.

طبق اعلام این مرکز، حمله راکتی به منطقه سبز تنها خسارات مادی بر جای گذاشته و تلفات جانی به همراه نداشته است.

روز گذشته و پس از اعلام کناره‌گیری «سید مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر از سیاست، حامیان این جریان در منطقه سبز در دسته‌های پراکنده در خیابان‌های مختلف به راه افتادند و وارد ساختمان‌های دولتی و حاکمیتی عراق شدند.

پس از تداوم اغتشاشگری آشوبگران حامی جریان صدر در بغداد و ورود گروه نظامی «سرایا السلام» وابسته به این جریان به درگیری‌ها، حملات راکتی و تیراندازی‌ها در نزدیکی منطقه سبز آغاز شد.

جریان صدر از بیش از یک ماه گذشته به دلیل اختلافات سیاسی، طرفدارانش را به تظاهرات وا داشته و آنان با اشغال ساختمان پارلمان روند سیاسی کشور را تعطیل و تشکیل دولت جدید را به تاخیر انداخته‌‌اند. 

انتهای پیام/م

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه