معرفی و تبیین دستاوردهای دفاع مقدس در دانشگاه‌های استان فارس

مدیر فرهنگ سازی ناحیه بسیج دانشجویی فارس ضمن اعلام برنامه‌های هفته دفاع مقدس در دانشگاه‌های استان فارس، بر تبیین دستاوردهای حوزه دفاع و مقاومت تاکید کرد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از شیراز، سید مصطفی موسوی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه های گرامیداشت سالگرد دفاع مقدس در  دانشگاه های فارس اظهار داشت: رویکرد برنامه ها  مبتنی بر شعارمحوری «ما مقاوم هستیم» و با عنایت به تاکیدات فرماندهی معظم کل قوا مد ظله العالی  به موضوع  تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین  و توجه ویژه به اتحاد، همبستگی ملی و ترویج و تقویت روحیه جهادی و انقلابی به منظور مقابله با ترفندهای دشمنان در عرصه های مختلف اجتماع است. 

وی با تاکید بر توجه ویژه به تقارن ایام هفته دفاع مقدس با ایام رحلت جانسوز پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا(ع) و در برنامه ریزی، برنامه سازی، تولید محتوا و فضاسازی افزود: طرح ریزی خلاقانه برنامه ها با بهره گیری از فناوری های جدید برای ایجاد زمینه بهره برداری عمومی از برنامه ها صورت گیرد. 

مدیر فرهنگ سازی ناحیه بسیج دانشجویی فارس به بیان اینکه از ظرفیت های هنری و رسانه ای در تولید آثار و ترویج هفته دفاع مقدس و بازتاب برنامه ها بهره می بریم اضافه کرد: نشست های علمی، پژوهشی و بصیرتی با موضوع تاثیرات راهبردی انقلاب اسلامی در دفاع مقدس و نتایج آن در ناکامی و شکست دشمن و همچنین پاسخگویی به سوالات جوانان پیرامون دفاع مقدس برگزار می شود. 

موسوی  با بیان اینکه در طراحی برنامه های هفته دفاع مقدس در دانشگاه های استان فارس به محتوا و انتقال معارف و آموزه های دفاع مقدس به  نسل جوان دانشجو  به صورت هنرمندانه توجه ویژه شده است، ادامه داد: در این ایام، دستاوردهای ماندگار دفاع مقدس در برنامه ها مثل روحیه خودباوری، پیشرفت های علمی، فنی و... برجسته سازی می  شود. 

وی با بیان اینکه در راستای گرامیداشت چهل و دومین سالگرد دفاع مقدس در  دانشگاه های استان فارس برنامه های متنوعی توسط بسیج دانشجویی طراحی شده است تصریح کرد: تهیه مستندات و انتشار کتاب و مولتی مدیا از اقدامات جهادی و ایثارگری خانواده دانشگاهی استان، برگزاری جشنواره ها و مسابقات فرهنگی هنری با موضوع دفاع مقدس ویژه اساتید و دانشجویان و آغاز تبلیغات جشنواره استانی کتابخوانی با موضوع شهدا در دانشگاه های استان فارس از برنامه های هفته دفاع مقدس در دانشگاه های استان فارس است. 

مدیر فرهنگ سازی ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس بر حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی مقطع کارشناسی ارشد و دکتری با موضوع دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: راه اندازی پویش کتاب در فضای مجازی و معرفی کتاب های حوزه دفاع مقدس و شهدا، برپایی نمایشگاه ها و فروشگاه های کتاب عرضه محصولات فرهنگی، راه اندازی پویش عکس و توزیع سیر نمایشگاهی عکس دفاع مقدس در فضای مجازی و برپایی مسابقه و نمایشگاه عکس دفاع مقدس در سطح دانشگاه ها از برنامه های بسیج دانشجویی در هفته دفاع مقدس است. 

موسوی از  برگزاری مراسم شب شعر، برنامه تئاتر خیابانی و  اجرای لایو اینستاگرام با موضوع دفاع مقدس و فراخوان مقاله علمی تخصصی نقش جوانان در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب مبتنی بر شاخصه های دفاع مقدس خبر داد و گفت:  اجرای برنامه تجدید میثاق با شهدای 8 سال دفاع مقدس و حضور در یادمان شهدای گمنام به ویژه  قبور مطهر شهدای گمنام در دانشگاه ها و مراکز علمی، اهتمام ویژه نسبت به فضاسازی ساختمان ها و مراکز آموزش عالی در استان و برگزاری سلسله نشست های دانشجویی با موضوع چرا دفاع؟ چرا جهاد؟ از برنامه های مناسبتی هفته دفاع مقدس در دانشگاه های استان فارس است. 

وی با بیان اینکه یادواره شهدای دانشجو در سطح دانشگاه ها و سطح شهرستان و پخش لایو اینستاگرام از مناطق عملیاتی جنوب با حضور راویان اجرا می شود، بر معرفی شهدای شاخص دانشجو و تعیین و معرفی شهید شاخص دانشجو در سال 1401 در قالب های مختلف تاکید و تصریح کرد: دستاوردهای دفاع مقدس در حوزه های مختف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، علمی و فناوری، نظامی، داخلی و بین المللی در قالب‌های مختلف رسانه ای  عکس نوشته و کلیپ و متن و مصاحبه و موشن گرافیک و اینفوگرافیک و... در فضای مجازی و حقیقی  بیان  و پروژه های صنعتی استان فارس در دوران دفاع مقدس معرفی شود. 

مدیر فرهنگسازی ناحیه بسیج دانشجویی فارس بر تبیین نقش استان فارس و دانشگاه های آن در دوران دفاع مقدس تاکید و اضافه کرد: نشست مجازی و حضوری جهت پاسخ به شبهات در مورد دفاع مقدس با حضور اساتید دانشگاه، سلسله نشست های بصیرتی با رویکرد دفاع مقدس برای دانشجویان و نشست های تبیین نقش زنان و خانواده در دفاع مقدس برگزار می شود. 

موسوی از اکران فیلم ها و مستند های دفاع مقدس در دانشگاه ها و خوابگاه ها و برگزاری محفل انس با شهدا و غبار روبی در جوار قبور مطهر شهدای گمنام مدفون در دانشگاه ها خبر داد و تصریح کرد: اجرای اردوی یک روزه شیراز گردی از باغ موزه دفاع مقدس با رویکرد نقش استان فارس در دفاع مقدس ویژه دانشجویان جدید الورود و انتشار نشریه الکترونیکی با موضوع دفاع مقدس در سطح شبکه های اجتماعی از برنامه های هفته دفاع مقدس در دانشگاه های استان فارس است. 

وی با بیان اینکه راوی و سخنرانان برجسته در هفته دفاع مقدس به خوابگاه ها، دانشگاه ها، مدارس و مساجد با موضوع دکترین مقاومت اعزام می شوند افزود: برگزاری مراسم خاطره گویی یادگاران دفاع مقدس در سطح دانشگاه ها و راه اندازی رادیو دفاع مقدس توسط دانشجویان در فضای مجازی در هفته دفاع مقدس از برنامه های دیگر هفته دفاع مقدس در دانشگاه های استان فارس است. 

مدیر فرهنگ سازی ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس با تاکید بر توجه ویژه به بزرگداشت سید الشهدای جبهه مقاومت سرلشکر پاسدار شهید حاج قاسم سلیمانی، تبیین مکتب سلیمانی و بزرگداشت سردار بی سر جبهه مقاومت سرلشکر پاسدار شهید عبدالله اسکندری گفت: دیدار و تکریم خانواده های معظم شهدای دانشجو و تقدیر از جوانان نخبه دانشجوی استان در زمینه‌های فرهنگی، هنری، علمی، کارآفرینی از برنامه های دیگر هفته دفاع مقدس است.

انتهای پیام/س

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه