«مهرواره بانور» در پی شکوفایی بانوان کنشگر در حوزه خانواده است

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین با بیان اینکه «مهرواره بانور» در پی شکوفایی بانوان کنشگر در حوزه خانواده است، گفت: در مهرواره بانور به دنبال تقویت کنشگران حوزه خانواده هستیم.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از قزوین، محمد حسین طاهری با اشاره به برگزاری مهرواره بانور در قزوین اظهار کرد: یکی از راهکارهای جدیدی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و تحکیم بنیان خانواده استفاده از ظرفیت بانوان است.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین ادامه داد: متأسفانه ظرفیت بانوان به درستی تببین نشده و از سویی گفتمانی در خصوص جایگاه بانوان در حل مسائل خانواده و اجتماعی صورت نگرفته است.

وی گفت: در محلات و مساجد کنشگرانی وجود دارند که در موضوعات مختلف خانواده و یا مشکلات جامعه پیرامونی خود فعالیت‌هایی دارند ولی متأسفانه شبکه‌ای از این فعالان نداریم لذا مهرواره بانور به‌دنبال شبکه‌سازی این فعالان است، از سوی دیگر ممکن است این فعالان و کنشگران به آموزش‌هایی نیاز داشته باشد تا بتوانند تأثیرگذاری مطلوب‌تری به عمل آورند.

این مسئول عنوان کرد: امروز توجه به بنیان خانواده جزو مأموریت‌های مجموعه نظام است و رهبر معظم انقلاب در دیدار با کنشگران مختلف اجتماعی و فرهنگی به موضوع خانواده و فعالیت در آن تاکید کرده‌اند.

وی اضافه کرد: در مهرواره بانور به دنبال تقویت بنیاد خانواده و سالم سازی فضای خانواده‌ها در محله‌ها، ایجاد امید در محله با حل مسائل آنها در حوزه خانواده، فعال‌سازی ظرفیت عظیم بانوان مسجدی در حل مسائل خانواده و اصلاح باورهای جامعه در حوزه فرزندآوری، تقویت هویت بانوان مسجدی، شناساندن ظرفیت‌های بانوان مسجد در حل مسائل محله به ویژه مسائل حوزه خانواده، ارتقا روش‌های شناسایی مسئله‌های خانواده ظرفیت‌ها و راه‌حل‌های مسئله و تقویت و ارتقا شبکه سازی بانوان هستیم.

طاهری گفت: جامعه هدف ما در مهرواره بانور خانم‌های مسجدی که فعالیت‌های مختلف نظیر واسطه‌گری ازدواج دارند و یا شبکه شریک الامام یا همان همسران امامان مساجد، پایگاه‌های مقاومت خواهران مساجد، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در بخش بانوان، گروه‌های جهادی مسجدی، خادمیاران بانوی مسجد، اعضای خواهر هیئت امنای مساجد و دیگر گروه‌های فعال مسجدی هستند.

این مسئول ابراز کرد: بانوان که در این دسته‌ها قرار می‌گیرند می‌توانند با ورود به سامانه مهرواره بانور به آدرس ir.banoor-mehrvare.owj//:https و یا ارسال عدد ۱ به سامانه ۵٠٠٠١٧۵ ثبت نام کنند و مسئله خود را در این سامانه به ثبت برسانند و سپس با کامل کردن روند حل مسئله و توضیح چگونگی رفع آن در سامانه به بخشی از این رویداد تبدیل خواهند شد.

طاهری توضیح داد: ما پشتیبانی‌هایی هم از این کنشگران خواهیم داشت که از جمله آن باید به آموزش مجازی و حضوری، مشاوره‌های تلفنی، برگزاری کارگاه‌های حضوری و برخط، بازدیدهای میدانی و جلسات توجیهی اشاره کرد.

وی با بیان این نکته که صدا و سیما از جمله شبکه دوم سیما، معاونت امور زن و خانواده نهاد ریاست جمهوری، بسیج و… از این طرح پشتیبانی خواهند کرد خاطرنشان کرد: بهترین عملکردها در حوزه شهرستانی، استانی و کشوری مورد داوری و تجلیل قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه