‌25 درصد مردم انگلیس زمستان امسال بخاری‌های خود را روشن نمی‌کنند‌

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد 25 درصد مردم انگلیس به خاطر عدم توانایی در پرداخت قبوض گاز نمی‌خواهند امسال بخاری‌ها و سیستم‌های گرمایشی خانه‌های خود را روشن کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد به نقل از راشاتودی، نتایج یک تحقیق از سوی موسسه سامانتا کامرِس، نشان می‌دهد حدود 25 درصد مردم انگلیس برای زمستان پیشِ رو برنامه‌ای برای گرم کردن خانه‌های خود ندارند زیرا قیمت گاز در این کشور به شدت افزایش یافته و حتی قرار است تا چند روز دیگر هم قیمت گاز در این کشور به بیش از دو برابر برسد.

بر اساس نظرسنجی انجام‌شده توسط این موسسه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ سهم خانوارهای با فرزندان کمتر از 18 سال حتی از این 25 درصد هم بالاتر بوده است.

در نظرسنجی انجام‌شده حدود 25 درصد از مردم گفته‌اند که اصلا بخاری‌ها و سیستم‌های گرمایشی خانه‌های خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ روشن نخواهند کرد و 70 درصد هم گفته بودند که استفاده از بخاری‌ و سامانه‌های گرمایشی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کم می‌کنند.

نکته حائز اهمیت اینکه این نظرسنجی پیش از اعلام خبر دو برابر شدن قیمت گاز تا چند روز دیگر در این کشور انجام شده است. قرار است از ابتدای ماه اکتبر قبض برق و گاز هر خانوار انگلیسی به طور متوسط از 2300 دلار کنونی به 4150 دلار در سال افزایش یابد.

خبرگزاری ایندیپندنت، گزارش داده که انگلیس به مرز بدترین بحران افزایش هزینه‌های زندگی در صد سال گذشته رسیده است.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

کریستین جاردین، سخنگوی دفتر کابینه لیبرال دمکرات انگلیس، می‌گوید: خانوارها و مستمری‌بگیران در سراسر انگلیس به خاطر ترک فعل دولت این کشور در حمایت از آنها مجبور شده‌اند تصمیمات غم‌انگیزی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بگیرند. این یک رسوای ملی است و خانواده‌ها به جایی رسیده‌اند که مجبور هستند بین گرم کردن خانه‌ها و پر کردن شکم فرزندان خود یکی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انتخاب کنند. اوضاع نباید این گونه باشد.

جاردین هشدار داد که تا وقوع یک فاجعه اقتصادی فقط یک ماه فاصله است.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه