حمله خمپاره‌ای آشوبگران به آرامگاه دختر امام صادق(ع) در بغداد

منابع عراقی از حمله خمپاره‌ای آشوبگران به یک امامزاده در منطقه سبز بغداد خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، کانال تلگرامی صابرین نیوز از حمله خمپاره‌ای نیروهای حامی مقتدی الصدر، به بارگاه «مریم بنت الامام جعفر الصادق (ع)» در منطقه سبز خبر داد.

در پی این حمله، آسیب جزئی به این مکان مقدس که مضجع مبارک دختر امام صادق (ع) است، وارد آمد؛ اما کشته یا زخمی در پی نداشته است. مرکز اطلاع‌رسانی امنیتی عراق وابسته به دفتر نخست‌وزیری نیز صبح امروز (سه‌شنبه)، اعلام کرد که منطقه سبز با چهار راکت هدف حمله قرار گرفته و هر چهار راکت به یک مجتمع مسکونی اصابت کرده‌اند.

طبق تصاویر و ویدئوهای منتشر شده، نیروهای گروه سرایا السلام (شاخه نظامی جریان صدر) بی محابا اقدام به شلیک خمپاره و آر.پی.جی می‌کنند و خودروی نیروهای نظامی و امنیتی را هدف قرار می‌دهند.

 

 

عراق از بعد از ظهر روز گذشته شاهد تحولات پیچیده و خون‌آلودی است که با کناره‌گیری ظاهری مقتدی الصدر از فعالیت‌های سیاسی شروع شد و تاکنون ۳۰ کشته و بیش از ۷۰۰ زخمی در پی داشته است.

نیروهای حامی جریان صدر و آشوبگرانی که خود را وارد منطقه سبز کرده‌اند از روز گذشته با نیروهای امنیتی درگیر شده‌اند و عی‌رغم اعلام حکومت نظامی در تمامی شهرهای عراق، اما همچنان درگیری‌ها ادامه دارد. (جزئیات بیشتر)

به گفته منابع عراقی، بیش از ۱۰۰ موشک آر.پی.جی تاکنون به شکل بی هدف به مناطق مختلف منطقه سبز شلیک شده است.

انتهای پیام/م

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه