شکست نمایش اتحاد داخلی رژیم صهیونیستی در قبال ایران

بنیامین نتانیاهو رهبر مخالفان کابینه رژیم صهیونیستی بعد از گفت‌وگو با نخست‌وزیر این رژیم درباره ایران، از عملکرد وی و وزیر جنگش در آنچه عدم موفقیت آن‌ها در ممانعت از «توافق فاجعه‌بار ایران» خواند، انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، «بنیامین نتانیاهو» رهبر مخالفان کابینه رژیم صهیونیستی و رئیس حزب «لیکود» عصر دوشنبه (۲۹ اوت) مدعی شد «یائیر لاپید» نخست‌وزیر این رژیم «در ممانعت از توافق هسته‌ای فاجعه‌بار ایران شکست خورد و با کمپین نکردن علیه احیای آن در ایالات متحده وقت‌کشی کرد». 

به گزارش روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل»، نتایناهو مدعی شد: این توافق از توافق قبلی بدتر است. یک فاجعه راهبردی برای اسرائیل است و آن‌ها [لاپید و بنی گانتز (وزیر جنگ رژیم صهیونیستی)] هیچ اقدامی انجام نداده‌اند. 

نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی بعد از جلسه با لاپید درباره ایران، این ادعاها را مطرح و با اشتباه خواندن استراتژی نخست‌وزیر و زیر جنگ رژیم صهونیستی افزود: لاپید و گانتز سال گذشته در بی‌توجهی به سر بردند. آن‌ها باید با تعداد زیادی از سناتورها و صدها عضو کنگره دیدار می‌کردند و در شبکه‌های مختلف تلیوزیونی برای اعمال فشار بر دولت بایدن به منظور امضا نکردن این توافق شرکت حضور می‌یافتند، اما این چیزها انجام نشد. 

او در ادامه با دادن اعتبار به تصمیم دولت ترامپ در خارج شدن از توافق، گفت که این تصمیم به دلیل کارزار فشار وی بود اما حالا، چنین فشاری وجود ندارد. 

به نوشته این رسانه صهیونیستی، این انتقادات از سوی نتانیاهو در حالی مطرح شد لاپید پیش از این گفت‌وگو تلاش کرد آن را به نمایش اتحاد که ایران را ورای سیاست حزبی قرار می‌دهد، تبدیل کند. او پیش از ملاقات با نتانیاهو مدعی شده بود: در خصوص امنیت هیچ مخالفت یا ائتلافی در اسرائیل وجود ندارد. اسرائیل قوی است و برای حفاظت از منافع امنیتی در مقابل کسانی که تلاش می‌کنند به ما ضربه بزنند عمل خواهد کرد. 

نتانیاهو در ادامه ادعاهایش با بیان این که بیش از قبل درباره ایران نگرانی دارد، گفت: «ما از هر اقدام عمومی محکم در مقابل ایران حمایت خواهیم کرد اما من چنین اقدامی را نمی‌بینم». وی سپس متعهد شد که در صورت بازگشت به دفتر نخست‌وزیری بعد از انتخابات نوامبر، از هیچ کاری برای جلوگیری از یک ایران هسته‌ای فروگذار نخواهد کرد و ادعا کرد «آن‌ها با یا بدون توافق هرگز به سلاح اتمی دست نخواهند یافت». 

بعد از بیان این اظهارات از سوی نتانیاهو، «یش عتید» حزب لاپید، وی را متهم کرد که از موقعیت برای منافع سیاسی خود سوءاستفاده می‌کند. این حزب اعلام کرد: (نتانیاهو) علاوه بر خسارت عمده‌ای که در دوران تصدی خود وارد کرد، رهبر اپوزیسیون همچنان به خرابکاری و به خطر انداختن امنیت اسرائیلی‌ها ادامه می‌دهد. 

لاپید هم گفت که نمی‌خواهد وارد درگیری‌های سیاسی به بهای امنیت این رژیم شود و افزود: از رئیس مخالفان و همه می‌خواهم نگذارند ملاحظات سیاسی به امنیت ما ضربه بزند. 

به گزارش تایمز اسرائیل، گانتز هم که در سفر به ژاپن به سر می‌برد، بیانیه مشابهی صادر کرد و با تکرار اتهامات علیه برنامه هسته‌ای ایران مدعی شد «ایران در تلاش برای دستیابی به سلاح اتمی بین کابینه‌های این رژیم تمایزی قائل نمی‌شود». 

رژیم صهیونیستی و واشنگتن از مدت‌ها قبل همکاری با یکدیگر برای محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران را در دستور قرار داده‌اند. کارشناسان اختلافاتی که دو طرف گاهاً در خصوص مذاکرات با ایران ابراز می‌کنند را بخشی از تقسیم کار آن‌ها برای فشار بر ایران و وادار کردن تهران به اعطای امتیازات در گفت‌وگوها می‌دانند.

انتهای پیام/م

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه