اجرای ۴۳ پروژه در بندر امیرآباد

مدیر کل بنادر و دریانوردی امیرآباد گفت: در مجموع ۴۳ پروژه در بندر داریم که ۲۸ طرح در حال بهره‌برداری و ۱۵ طرح در حال ساخت است و همچنین ۲۰ تقاضای جدید داریم.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از مازندران، محمدعلی اصل سعیدی‌پور مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد ظهر امروز در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: بنادر دروازه اصلی کشور هستند و بندر امیرآباد اکنون با شتاب در حال حرکت در این مسیر است.

وی با اشاره به ظرفیت بالای بندر امیرآباد، افزود: ۱۱ بندر تجاری بزرگ در کل کشور شامل سه بندر در شمال  نوشهر و بندرانزلی و ۸  بندر در جنوب کشور فعال است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد با بیان اینکه بندر امیرآباد از نظر مساحت و عملکرد سومین بندر کشور است، اضافه کرد: هزار و ۶۰ هکتار مساحت فعلی این بندر است که تاکنون یک‌میلیون و ۴۰ هزار تن عملیات تخلیه و بارگیری داشتیم که با رشد ۷ درصدی مواجه بوده است.

سعیدی‌پور با بیان اینکه در پی میزبانی بنادر خزر هستیم، افزود: این مهم چندسالی است متوقف شده که باید احیا شود.

وی با اعلام اینکه مرکز اصلی غلات شمال کشور هستیم،تصریح کرد: امسال۹۰۰ هزار تن غلات وارد بندر امیرآباد شده که بیانگر حجم عظیمی بوده کهوارد بندر می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد با بیام اینکه بیشتر برنامه ما در بخش صادرات است، اظهار کرد: تمرکز در این بخش است که در این زمینه توقف غیرضروری کالا در بندر چالش مهم‌ ما است که امیدواریم دستگاه‌های مربوطه کمک کنند.

سعیدی‌پور با اشاره به وجود ۱۲۰ هزار تن کالای راکد در این بندر، گفت: با کمک دادستان مازندران بخش اعظمی خارج شد و ۷ هزار تن تنها باقیمانده است.

* رشد ۱۲۰درصدی ترانزیت

وی اظهار کرد: بندرامیرآباد در حال توسعه و ساخت است و دو سال گذشته  بالغ بر ۴۵۰ میلیارد تومان به‌عنوان سرمایه‌گذاری در بندر هزینه شد و امسال ۲۶۰ میلیارد تومان مصوب داریم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد با بیان اینکه برای توسعه زیرساخت پیشنهاد اختصاص ۱۷۰ میلیارد تومان در دست بررسی است، گفت: ۹ پروژه با هزار میلیارد تومان با مصوبه کمیته پیدایش داریم که تصویب آن اتفاق بزرگی است.

سعیدی‌پور با اعلام اینکه برج کنترل جدید برای بندر لازم است، افزود: برج کنترل فعلی برای ۲۰ سال گذشته است و  فضا و ارتفاع جوابگو نیست و برج کنترل بندر نکا باید اجرایی شود و طرحی برای توسعه داریم.

وی با اشاره به واگذاری بخش‌های مختلف بندر برای توسعه بندر به بخش خصوصی، گفت: با توجه به جریان کالا باید اتفاقات استراتژیک بیفتد تا بتوانیم جوابگوی صادرات و واردات باشیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد با اعلام اینکه در سرمایه‌گذاری بخش خصوصی موفق بودیم، تصریح کرد: از چالش ما در بخش سرمایه‌گذاری این بوده کارخانجاتی از گذشته آمدند تولیدی هستند و جای‌شان در شهرک صنعتی است و باید جابجا  می‌شدند.

سعیدی‌پور یادآور شد: امیرآباد اولین بندر نسل سوم است که اولین کارخانه در بندر ساخته شد و باید کارخانجاتی بنا شود که دارای ارزش‌افزوده برای بندر باشند.

وی یادآور شد: در کنار خدمات خودمان در بندر خدمات اجتماعی از جمله ساخت جاده رستمکلا،جاده زاغمرز و جاده گهرباران را در دستور کار داریم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد در ارتباط با پروژه اسکله روروریلی، گفت: این پروژه در حال تکمیل بوده و پیشرفت ۷۶درصدی برخوردار بوده که اولین تجربه ساخت در کشور است.

سعیدی‌پور تصریح کرد: در مجموع ۴۳ پروژه در بندر داریم که ۲۸ طرح در حال بهره‌برداری و ۱۵ طرح در حال ساخت است و همچنین ۲۰ تقاضای جدید داریم.

وی با اشاره به سفرهای دریایی ساحلی و گردشگری و اسکله تفریحی،گفت: باید طراحی درست انجام شود و توصیه ما این است که ایستگاه‌های تفریحی تعریف و برنامه‌ریزی شود.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه