اختصاص 11 میلیارد تومان اعتبار کمک بلاعوض به موسسات فرهنگی قم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از پرداخت 11 میلیارد تومان کمک بلاعوض در قالب جدول تبصره 17 به موسسه‌های فرهنگی در 2 ماه اخیر خبرداد و گفت: 4 سینما تا پایان آبان‌ماه در قم افتتاح می‌شود.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از قم، امیرعلی عموزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ظهر امروز در نشست خبری که در تالار فرهنگ‌ و هنر استان برگزار شد، ضمن تبریک هفته دولت طی سخنانی اظهار کرد: رایج است که در هفته دولت مدیران دستگاه‌های اجرایی اقداماتی که انجام داده‌اند را بخشی از دستاورد‌های انقلاب می‌نامند، نظر بنده این است که مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی شهدا هستند.

وی افزود: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم هم در یک سال اخیر اقدامات خوبی را انجام داده که بخشی مربوط به مدیریت سابق است؛ مدتی است که با کمک همکارانمان به دنبال تدوین سند راهبردی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم، اهالی فرهنگ و هنر می‌دانند که وجود همچین سندی برای ما ضرورت دارد چون این سند نقشه راه را به ما نشان می‌دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم تصریح کرد: یکی از  اقدامات انجام شده حمایت از موسسات فرهنگی بود که در چند وقت اخیر اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان کمک بلاعوض با عنوان جدول تبصره ۱۷ به موسسات فرهنگی استان تخصیص داده شده است و هدف ما این بود که بتوانیم بخشی از نیاز‌های مالی آنها را رفع کنیم.

عموزاده عنوان کرد: با توجه به اینکه مردم استان قم از سینماها در این چندسال اخیر استقبال خوبی کرده‌اند این خبر خوب را به شهروندان عزیز می‌دهم که در تلاشیم تا پایان آبان‌ماه ۴ سینما را به طور همزمان افتتاح کنیم تا علاقه‌مندان بتوانند از این سینماها استفاده کنند.

وی با اشاره به تعطیلی تعدادی از سینماهای استان گفت: برخی از سینماها به صورت موقت به دلیل مشکلات فنی و بازسازی تعطیل شده‌اند که به‌زودی درب آنها به روی مردم بازگشایی خواهد شد، ما به دنبال تعطیلی مراکز فرهنگی در قم نیستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد قم در خصوص تعداد نشریات استان قم خاطرنشان کرد: طبق آخرین آماری که در سامانه ثبت شده است؛ ۴۷۲ مطبوعات از ما مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند که شامل 276 نشریه چاپی، ۹۵ خبرگزاری و پایگاه خبری و ۱۰۱ نشریه برخط است.

عموزاده در پایان بیان کرد: با توجه به برگزاری کنگره ملی ۶ هزار و ۹۰ شهید استان قم در پایان آبان‌ماه، توافقنامه‌ای با استانداری انجام دادیم که یک فیلم سینمایی به کارگردانی و نویسندگی «جواد افشار» با موضوع شهیدان ساخته شود که فعلا درحال طی شدن مراحل پیش‌تولید این اثر هستیم.

انتهای پیام/۷۸۰۳۰

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه