معاون رئیس جمهور: وزیر پیشنهادی کار فردا در مجلس اعلام وصول می‌شود

سیدمحمد حسینی گفت: وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مجلس معرفی و فردا در خانه ملت اعلام وصول می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در نشست خبری امروز سه شنبه ۸ شهریور با اشاره به دیدار اعضای هیات دولت با مقام معظم رهبری اظهار داشت: امروز ۸ -۹ مورد را رهبر انقلاب برشمردند که از توفیقات دولت سیزدهم است. 

حسینی در مورد سوالی درباره معرفی وزیر کار گفت: بنا است ظرف امروز و فردا معرفی وزیر کار نهایی شود و فردا در صحن مجلس اعلام ‌وصول می‌شود و منتظر می‌مانیم تا در دستور‌کار پارلمان قرار بگیرد.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم وزیر کار با رای اعتماد وکلای ملت کار خود را با جدیت آغاز کند.

معاون پارلمانی رئیس جمهمور در مورد وزارت بازرگانی تصریح کرد: ما منتظر اتخاذ تصمیم رئیس جمهور هستیم هستیم؛ باید بعد از‌تفکیک وزارت بازرگانی از وزارت صمت و کشاورزی، این طرح که الان در کمیسیون اجتماعی است به صحن مجلس بیاید و سپس وزیر بازرگانی معرفی می‌شود.

حسینی در ادامه درمورد مسکن بیان داشت: در دیدار رهبری ایشان گفتند دولت باید در حوزه مسائل اقتصادی، به ویژه مسکن تمرکز کند؛ ایشان گفتند اگر مسکن رونق بگیرد در واقع سایر بخش ها هم رونق می‌گیرد.

وی ادامه داد: در مجلس هم طرح جهش تولید مسکن را داشتیم که دولت هم با آن موافقت کرد. هم دولت و هم مجلس با جدیت به دنبال این است که طرح مسکن محقق شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهمور در مورد مذاکرات گفت: مجلس یک مصوبه دارد و ان اقدام راهبری ست که دولت آن را تمکین میکند؛ در این مسئله هم دولت و هم مجلس روی منافع ملت تاکید دارند.

حسینی گفت: ما در دور قبل دیدیم که طرف غربی به تعهدات خود پایبند نبود و شرکت های خارجی رفتند؛ در مذاکرات به دنبال این هستیم که اطمینان خاطر پیدا کنیم.

وی ادامه داد: الان دستگاه های اجرایی کار خود را با این پیش فرض که مذاکرات به نتیجه نرسد، دنبال می‌کنند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور درباره گلایه برخی نمایندگان از روند اطلاع رسانی دولت درباره مذاکرات گفت: بنا بر این نیست که در رسانه ها فقط موضوع مذاکرات مطرح شود.

حسینی تصریح کرد: تاکنون وزیر خارجه ۳ یا ۴ مرتبه به مجلس آمد و توضیحاتی را از روند مذاکرات در صحن غیرعلنی مطرح کرد.

وی افزود: هنوز چیزی در مذاکرات نهایی نشده است؛ اما اگر نمایندگان مجلس سوالی بپرسند دولت پاسخ می دهد.

معاون پارلمانی رئیس جمهمور در مورد تعیین وزارت کار گفت: ویژگی هایی که وریر کار باید داشته باشد، باید به مسائل اقتصادی اشراف داشته باشد و مسائل کارگری را بشناسد.

حسینی افزود: یکی از‌دلایل تاخیر این است که فردی کارامد متخصص و انقلابی شناسایی شود تا بتواند این وزارت خانه را اداره کند.

حسینی با اشاره به سفرهای استانی دولت گفت: جلسات متعددی در سفرهای استانی برگزار می‌شود و مصوبات زیادی به تصویب رسیده که اکثر مصوبات تکمیل  کردن طرح های نیمه تمام است.

در حال تکمیل...

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه