بهترین جاذبه ‌های همدان را از دست ندهید!

آیا با جاذبه‌ های گردشگری همدان آشنا هستید؟ شاید بسیاری از ما فقط درباره معروف ترین شهرهای ایران و جاذبه های آنها بیشتر شنیده‌ایم و در مورد دیگر شهر‌های توریستی کشورمان اطلاعاتی نداشته باشیم.

برای مثال همدان یکی از مقاصد گردشگری داخلی است که آنطور که باید و شاید شناخته شده نیست، در صورتی که این شهر، پر از جاذبه‌ های دیدنی طبیعی، تاریخی و فرهنگی با قدمت چند هزار سال است. شاید با دیدن فهرست بهترین جاذبه‌ های همدان، مشتاق شوید تا در اولین فرصت، با رزرو هتل همدان چند روزی را در این شهر سپری کنید.
۱-  غار علی صدر معروف ترین جاذبه همدان
فرضیه‌های زیادی در خصوص غار علی صدر همدان وجود دارد. برخی ادعا می‌کنند که غار علی صدر با غار کتله خور زنجان در ارتباط هستند و در لایه‌های خیلی عمیق، به یکدیگر متصل بوده و به هم راه دارند. دلیل این فرضیه این است که هر دو این غار‌ها، متعلق به یک دوره زمین‌شناسی بوده و شباهت‌های زیادی از نظر ساختاری و قدمت به هم دارند.
البته این فرضیه هنوز تایید نشده و تحقیقات زیادی در این زمینه لازم است. اما به هر حال غار علی صدر یکی از زیباترین و بهترین جاذبه‌ های همدان است که حتما باید از آن دیدن کنید. تجربه قایق سواری در دل غار آبی زیبای علی صدر، تجربه نابی است که نباید از دست دهید.
۲-  گنج نامه از بهترین جاذبه ‌های همدان
مجموعه تاریخی فرهنگی، ورزشی و توریستی گنج نامه، بی‌شک یکی از بهترین جاذبه‌ های همدان است که در سفر به این شهر باید حتما از آن بازدید کنید. اگرچه این جاذبه بیرون از شهر قرار دارد، اما مطمئن باشید دیدن دو تا از سنگ نبشته‌ های داریوش هخامنشی ارزش وقت گذاشتن دارد.
گنج نامه همدان یک جاذبه تمام و عیار است که می‌تواند یک روز کامل شما را سرگرم کند، آبشار زیبا، سنگ نبشته‌های تاریخی، تله کابین در دامنه الوند و غار آکواریوم، از مهمترین جا‌های دیدنی دهکده گنج نامه است. بنابراین شما با یک دهکده توریستی مطابق با هر سلیقه‌ای طرف هستید. پس همین حالا برای اولین تعطیلات پیش رو، نسبت به خرید بلیط هواپیما و سفر به این شهر زیبا اقدام کنید.
۳-  آرامگاه بوعلی سینا
به عنوان یک ایرانی، باید به بوعلی سینا افتخار کنید، دانشمند پرافتخار ایرانی قرن چهارم که هنوز هم کتاب‌های اون همچون قانون و شفا در دانشکده ‌های پزشکی آمریکا و جهان تدریس می‌شود. آرامگاه بوعلی سینا در همدان یکی از جاذبه‌ های مهم شهر است، که حتما در سفر خود از آن بازدید کنید، برج آرامگاهی بوعلی سینا که در میدان اصلی شهر واقع شده در دوره پهلوی در هزارمین سالروز تولد وی، رونمایی شد. با دیدن این برج، تصاویر برج قابوس به یاد شما خواهد آمد.

۴-  تپه هگمتانه از بهترین جاذبه‌ های همدان

حتما می‌دانید که هگمتانه نام باستانی همدان است. پس در سفر خود به این شهر حتما از تپه باستانی هگمتانه دیدن کنید. همدان یکی از اولین سکونتگاه‌های بشر در فلات ایران بوده است، در این تپه می‌توانید دقایقی را در سکوت تاریخی این محوطه که به اندازه هزاران سال حرف برای گفتن دارد، سپری کنید.
تپه هگمتانه میزبان حکومت‌های زیادی در دل تاریخ بوده و جالب است بدانید که دو لوح ارزشمند زرین و سیمین یعنی لوح آرشام و لوح آریا رامنه در این منطقه کشف شده است. این دو لوح در حال حاضر در موزه برلین نگهداری می‌شوند. اما می‌توانید از دیگر یافته های این تپه که در موزه هگمتانه نگهداری می‌شود، دیدن کنید.
۵-  تپه باستانی نوشیجان
تپه نوشیجان یکی از بهترین جاذبه‌ های همدان است، به خصوص اگر به مکان‌های تاریخی علاقه داشته باشید، باید حتما از نوشیجان تپه دیدن کنید. به این منظور می‌توانید خیلی ساده بلیط چارتر هواپیما خریداری کرده و به این شهر بروید. البته در نظر بگیرید که نوشیجان در یکی از روستا‌های همدان به نام ملایر واقع شده است.
بنابراین برای بازدید از این جاذبه باید از شهر خارج شوید. این تپه باستانی روزگاری محل سکونت ماد‌ها بوده و آثار مربوط به دو دوره تاریخی هخامنشیان و ساسانیان، نیز در آن کشف شده است. تماشای تالار ستون دار آپادانا، یکی از مهمترین جاذبه‌ های نوشیجان را از دست ندهید.
۶-  تالاب آبشینه همدان
یکی دیگر از بهترین جاذبه‌ های طبیعی همدان، تالاب آبشینه است. این تالاب با وسعت ۸۵ هکتار یکی از اکوسیستم ‌های پرندگان مهاجر و بومی کشور محسوب می‌شود. این تالاب همچنین یکی از زیستگاه‌های مهم گیاهی و جانوری است که به عنوان منطقه شکار ممنوع شناخته می‌شود.
اگر به طبیعت گردی علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم در سفر خود به همدان حتما به تالاب آبشینه نیز سر بزنید. اگر خوش شانس باشید و در زمان مناسبی سفر کرده باشید، می‌توانید پرندگانی همچون پلیکان، کشین، فلامینگو، چوبیا و غیره نیز تماشا کنید.

۷-  بازار همدان از بهترین جاذبه‌ های همدان

از بحث طبیعت گردی و گردشگری فرهنگی که بگذریم، بحث خرید، همیشه یکی از صحبت‌های جذاب در هر سفری است. خرید در سفر، یکی از لذت‌بخش‌ترین کار‌هایی که می‌توانید انجام دهید. بازار همدان از همین رو، می‌تواند در لیست بهترین جاذبه ‌های همدان قرار بگیرد.
البته بازار تاریخی همدان نه فقط برای خرید، بلکه برای تماشای یک اثر تاریخی با بافت معماری سنتی ایرانی نیز مناسب است. پیشنهاد می‌کنم در سفر خود به همدان، برای خرید سوغاتی و تماشای معماری ایرانی، به این بازار نیز سری بزنید. از راسته‌های مختلف آن دیدن کنید و غرق لذت شوید.
سخن آخر
همدان یکی از شهر‌های تاریخی و از اولین سکونتگاه‌ ها در فلات ایران است. بنابراین جاذبه ‌های دیدنی این شهر، تنها به این ۷ موردی که اشاره کردیم، محدود نمی‌شود. اگر زمان کافی برای گشت و‌گذار در این شهر داشته باشید، حتما باید لیست بلند بالایی از دیدنی های همدان را آماده کنید. برای خرید بلیط هواپیما و یا رزرو هتل های همدان همین الان وارد وب سایت فلای تودی شوید و رزرو خود را ارزانتر از همه جا انجام دهید.

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه