۷۰ درصد از واحدهای تولیدی راکد کشور قابل احیا هستند

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید گفت: طبق بررسی‌های به عمل آمده حدود ۱۲ هزار واحد صنعتی در کشور راکد است که ۷۰ درصد از آنها قابلیت احیا دارند

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از مشهد، صدیف بیک زاده دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید گفت: ۷۰ درصد قابلیت احیا دارند که اگر برای هر یک از این واحدها به طور متوسط ۱۰ فرصت شغلی در نظر گرفته شود، برای حدود ۱۲۰ هزار نفر شغل مستقیم و شغلهای غیرمستقیم زیاد دیگری از این طریق ایجاد می شود.

وی اظهار کرد: براساس بررسی های به عمل آمده ۴۰ درصد از واحدهای راکد به دلیل کمبود نقدینگی غیرفعال شده اند، دلایل دیگر راکد شدن آنها نبود بازار تقاضا برای این محصولات، مسائل و مشکلات حقوقی و اداری، بدهی های مالیاتی، بدهی های بیمه تامین اجتماعی است.

بیک زاده بیان کرد: کلینیکهای عارضه یابی مشکلات واحدهای تولیدی راکد را شناسایی و پس از واگذاری آنها به کمیته های احیاء، فعالیت آنها دائما رصد و پایش می شود، به نحوی که این واحدها در فرآیند احیا از ظرفیت کم شروع به تولید کرده و روند تولید آنها در سامانه بهین‌یاب ثبت می شود، لذا فعالیت آنها به طور دائم در حال رصد است.

وی اضافه کرد: سیاست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کمک به احیا و حل مشکلات همه بنگاه‌های اقتصادی است و امسال ستاد هدف خود را احیای سه هزار واحد راکد در کشور قرار داده است.

انتهای پیام/ 

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه