سفیر ترکمنستان: امیدواریم تراز تجاری دو کشور به ۵.۵ میلیارد دلار بازگردد

سفیر ترکمنستان در ایران گفت: در اوج تحریم ها برعلیه ایران، حجم تبادل کالا و انرژی بین عشق آباد و تهران تا مرز پنج و نیم میلیارد دلار در سال رسید و متاسفانه اکنون این رقم بسیار کم شده است.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، احمد قربان اف سفیر ترکمنستان در ایران گفت:استان خراسان رضوی برای کشور ما جایگاه ویژه ای دارد و همکاری های خوبی در موضوعات مختلف با هم داشتیم و امکان پیشرفت بیشتر آن وجود دارد، زیرا این استان قطب بزرگ فرهنگی، صنعتی و غذایی در ایران و منطقه شناخته شده است.

وی با اشاره به اینکه ایران مسیر دسترسی این کشور به آبهای آزاد را فراهم آورده است، گفت: مسیر ترانزیتی شمال به جنوب ایران، به غیر از ترکمنستان برای بسیاری از کشورهای آسیای میانه نیز دارای اهمیت بسیار است تا آن کشورها بتوانند با سایر کشورهای دیگر جهان ارتباط داشته باشند.

سفیر ترکمنستان ادامه داد: کشور ما این آمادگی را دارد که از سرمایه‌گذاری در بخش معدن استقبال کند و به همین دلیل متخصصان این موضوع می‌توانند به یاری ما برای فعال کردن بخش معدن بیایند.

قربان اف افزود: در دولت‌های قبل اقداماتی برای همکاری های مشترک وجود داشت ولی رویکرد دولت سیزدهم در افزایش تعاملات با کشورهای همسایه بسیار زیاد است و به عبارتی فصل جدیدی در این خصوص باز شده است.

وی با اشاره به بازگشایی مجدد بازارچه مرزی باجگیران ادامه داد: این اتفاق بسیار خوبی بود که بازتاب خوبی نیز پیدا کرد و امیدواریم مردم این مناطق از نتایج آن بهره مند شوند.

انتهای پیام/ 

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه