رونمایی نماهنگ "هیئت دهه نودی‌ها" ویژه اربعین با نوای ابوذر روحی

گروه فرهنگی هنری ماح، نزدیک ایام اربعین حسینی، یک کار جدید را با حضور کودکان و نوجوانان دهه نودی آغاز و یک نماهنگ زیبا در خصوص ایام اربعین با عنوان "هیئت دهه نودی‌" ساخته است.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از رشت، گروه ماح اسم یک گروه فرهنگی است که مخفف جمله ملت امام حسین  می‌باشد، گروه فرهنگی هنری ماح که تک‌خوانی آن را ابوذر روحی برعهده دارد گروهی است که سرود سلام فرمانده را ساختند که انقلابی عظیم در میان نسل جدید انقلاب اسلامی و حتی جهانی ایجاد شد. 

حال، گروه فرهنگی هنری ماح در نزدیک ایام اربعین یک کار جدید را با حضور کودکان و نوجوانان دهه نودی آغاز و یک نماهنگ زیبا در خصوص ایام اربعین با عنوان "هیئت دهه نودی‌" ساخته است. 

ابوذر روحی تک‌خوان این نماهنگ می‌گوید بعد از سرود سلام فرمانده، اشتیاق و ذوق ما برای ساخت نماهنگ‌های دیگر، بیشتر شد و به این‌ دلیل و با توجه به نزدیکی ایام اربعین، یک‌هزار و ۲۰۰ نفر از دهه نودی‌های شهرستان لنگرود و شهرستان‌های اطراف را گرد هم آورده و در قالب "هیئت دهه نودی‌ها" شروع به ساخت نماهنگ جدید کردیم. 

البته مقرر شد تا نماهنگ ویژه اربعین را ۱۱۰ هزار نفر از کودکان دهه نودی و در قالب جبهه ملت امام حسین (ع) خوانده و اجرا کنند که قطعا بسیار مورد استقبال قرار خواهد گرفت. 

به گفته کارگردان و تهیه کننده گروه فرهنگی هنری ماح، هدف از ساخت چنین نماهنگ‌هایی جریان‌سازی جبهه ما ملت امام حسینیم در کشور عراق و بین‌الحرمین است لذا مقرر شد تا بخشی از نماهنگ ویژه اربعین را کودکان دهه نودی عراقی با ما همخوانی کنند که ضبط این کار در کربلای معلی انجام شد.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعید نعیمی با بیان اینکه گسترش سرود سلام فرمانده و هجمه‌های دشمن علیه این سرود نشان داد که اگر کار تمیز فرهنگی ساخته شود در سطح جهانی اثرگذار است، گفت: هدف ما نیز در ساخت نماهنگ هیئت دهه نودی‌ها، نمایش یک هیئت ساده و سالم است که سبک عزاداری آن نیز آمیخته از آموزه‌های دینی ما است.

وی با بیان اینکه در ساخت این نماهنگ نیز خانواده همین کودکان پای‌کار بودند، افزود: در این نماهنگ سعی شد تا مطالبی دارای محتوای دینی و معرفی شخصیت‌هایی برجسته مانند شیخ مفید که عاشق امام حسین (ع) بود بیان شود و علاوه بر سبک عزاداری صحیح، به حضور کودکان به همراه خانواده در مراسم اربعین اشاره شود.

تهیه کننده گروه فرهنگی هنری ماح با اشاره به کمتر دیده شدن عوامل این نماهنگ تصریح کرد: عوامل این نماهنگ تلاش کردند تا کار تربیتی و فرهنگی داشته باشند و در آثاری که جمعیت افراد زیاد است کسی به فکر دیده شدن نباشد و مهم برای همه اثرگذاری کار بر روی مخاطبان باشد و به همین دلیل در این نماهنگ از جمله حاج قاسم سلیمانی که گفته بود باید به این بلوغ برسیم که نباید دیده شویم، آنکس که باید ببیند می‌بیند و به همین علت حتی نام عوامل سازنده و اجرایی این نماهنگ هم در تایتل قید نشد.

شعر این نماهنگ جدید اوایل ماه محرم و در کربلا سروده شده و به گفته مهدی بنی‌هاشمی شاعر این نماهنگ، در اوایل ماه محرم امسال چند روزی را در کشور عراق و شهر مقدس کربلا بودیم که سرودن این‌ شعر به ذهنم رسید و بعد از نوشتن آن را متبرک به حرم حضرت اباعبدالله الحسین (ع) کردم. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه