بایدن: آمریکا غرق در سلاح‌های جنگی شده است/ خانواده‌ها آرامش ندارند

رئیس‌جمهور آمریکا از افزایش تعداد سلاح‌های جنگی در کشورش ابراز نگرانی کرده و با اشاره به تیراندازی‌های مرگبار در مدارس گفت که خانواده‌ها آرامش ندارند.

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در یک سخنرانی در دانشگاه «ویلکس» در ایالت «پنسیلوانیا» وعده داد تلاش خواهد کرد با مسئله تیراندازی‌های مرگبار در کشورش که گاهاً به مرگ کودکان دبستانی منجر می‌شود مقابله کند.

رئیس‌جمهور آمریکا با اشاره به تیراندازی‌های مرگبار اخیر در مدارس گفت: «بسیاری از خانواده‌ها آرامش ندارند. اخبار را نگاه می‌کنند و می‌بینند که تقریباً هر شب کودکان در مدارس و در خیابان‌ها به ضرب گلوله کشته می‌شوند. اخبار را باز می‌کنید و چیزی که می‌بینید این است.»

بایدن درباره طرح خود موسوم به «برنامه آمریکای ایمن» که هدف آن مقابله با جرم است گفت: «مردم می‌بینند که همسایه‌هایشان عزیزانشان را به دلیل مصرف مواد مخدری مانند فنتالین از دست می‌دهند. می‌بینند که نفرت، خشم و خشونت است که در خیابان‌های آمریکا جریان دارد و می‌خواهند دوباره احساس آرامش کنند؛ دوباره طعم امنیت را بچشند و هدف طرح من هم همین است.»

بایدن در بخش دیگری از اظهاراتش گفت که قصد دارد استفاده از سلاح‌های تهاجمی را محدود کرده و قوانین کنترل سلاح را تشدید کند، هر چند که در مجموع مخالفتی با سلاح ندارد.

وی گفت: «ما در کشوری که غرق در سلاح‌های جنگی است زندگی می‌کنیم؛ سلاح‌هایی که برای شکار ساخته نشده‌اند بلکه برای کشتن دشمن طراحی شده‌اند.

در حال تکمیل...

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه