آلمان نمی‌تواند تسلیحات بیشتری به اوکراین ارسال کند

وزیر دفاع آلمان گفته کشورش برای اینکه بتواند توانایی دفاع از خودش را حفظ کند نباید سلاح بیشتری به اوکرین ارسال کند.

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، وزیر دفاع آلمان گفته چنانچه برلین بخواهد توانایی‌اش برای دفاع از خودش را حفظ کند نیروهای مسلح این کشور نباید سلاح‌های بیشتری به اوکراین ارسال کنند.

«کریستین لامبرشت»، وزیر دفاع آلمان روز سه‌شنبه گفت که وظیفه او در این سمت، امنیت ملی آلمان است. وی تصریح کرد: «بایستی به عنوان وزیر دفاع اعتراف کنم داریم به سقف آنچه می‌توانیم از ذخایرمان ببخشیم می‌رسیم.»

وی اضافه کرد نیروهای مسلح آلمان بایستی قادر باشند امنیت در سطح ملی و منطقه‌ای را حفظ کنند. او گفت تلاش خواهد کرد این موضوع را تضمین کند. 

آلمان از زمان آغاز درگیری‌ها در اوکراین انواع سلاح‌های مختلف را در اختیار کی‌یف قرار داده است. این کشور علاوه بر سامانه‌های پدافندی استینگر، سامانه توپخانه‌ای «پانزرهابیتز ۲۰۰۰» و تانک پدافند هوایی «گپارد» سلاح‌های دیگری نیز به اوکراین ارسال کرده است.

لامبرشت پیش از این هم گفته بود که توانایی نیروی مسلح آلمان برای ارسال تسلیحات به اوکراین محدود است. او اواسط ماه جولای هشدار داده بود: «نمی‌توانیم بیشتر از این [سلاح] ارسال کنیم.»

روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونستک از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» خبر داد.

روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونستک اعلام کرده و گفته است که قصد تصرف اراضی اوکراین را ندارد.

دولت اوکراین اما استقلال دونستک و لوهانسک را به رسمیت نشناخته و حضور نظامی روسیه را «تجاوز و حمله به تمامیت ارضی« خود خوانده است.

به دنبال آغاز درگیری روسیه با اوکراین، کشورهای غربی ضمن محکوم کردن مسکو و تشدید فشارهای اقتصادی، حمایت‌های همه جانبه سیاسی، مالی، تسلیحاتی از کی‌یف را در دستور کار قرار داده‌اند.

به رغم حمایت‌های غربی‌ها، در صحنه میدانی روسیه توانسته لوهانسک در منطقه شرقی دونباس اوکراین را به کنترل خود درآورده و در تلاش برای تسلط بر همه مناطق دونتسک است.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه