مبارزه بیولوژیک علیه آفات گوجه فرنگی و ذرت در همدان

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از انجام مبارزه بیولوژیک علیه آفت گوجه فرنگی و ذرت در سطح ۲ هزار و ۵۵۰ هکتار از مزارع استان خبر داد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از همدان، شهرام پیشه‌ور صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مبارزه بیولوژیک علیه آفت گوجه فرنگی و ذرت در سطح ۲ هزار و ۵۵۰ هکتار از مزارع استان همدان انجام شده است.

وی گفت: درسال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ سطح پیشنهادی عملیات کنترل بیولوژیک استان همدان از سوی سازمان حفظ نباتات ۵ هزار هکتار (مزارع ذرت ۳ هزار هکتار و مزارع گوجه فرنگی ۲ هزار هکتار) تعیین و ابلاغ شد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان همدان افزود: بر اساس استعلام‌های انجام شده سطح پیشنهادی زیر کشت و قابل مبارزه استان، ۳ هزار و ۲۶۱ هکتار از سوی مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان‌های تابعه استان اعلام شده است.

وی گفت: با توجه به اهمیت موضوع کنترل بیولوژیک با بازدیدهای میدانی و کارشناسی مقرر شد ۲ هزار و ۶۱۶ هکتار از مزارع ذرت و گوجه فرنگی شهرستان‌های نهاوند، تویسرکان و اسدآباد حداقل در یک نسل و در صورت نیاز طی دو نسل زیر پوشش این عملیات قرار گیرند.

پیشه‌ور با بیان اینکه عوامل بکار رفته زنبورهای تریکوگراما و براکون و آفت‌های مورد نظر نیز هلوتیس گوجه فرنگی و کرم ساقه خوار ذرت هستند تأکید کرد: این عملیات از تیرماه سال جاری آغاز شده است.

انتهای پیام/ 3140/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه