اراضی موقوفی کوهین سند دار شدند/ اعطای۲۰۰ جلد سند به مالکین واحدهای مسکونی

آیین اهدای سند مالکیت به شهروندان کوهین با حضور فرماندار شهرستان قزوین برگزار شد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از قزوین، طی مراسمی و به مناسبت هفته دولت در جلسه شورای اداری بخش کوهین و با حضور کاظمی فرماندار شهرستان قزوین، مهدوی دوست مدیر بنیاد مسکن شهرستان قزوین و مدیر اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان قزوین و سایر مدیران دستگاههای اجرایی این شهرستان، تعداد ۲۰۰ جلد سند مالکیت واحدهای مسکونی شهر کوهین به مالکین اعطا شد.

عباس کاظمی در آیین اهدای سند مالکیت به شهروندان کوهین، تصریح کرد: اراضی کوهین اعم از کشاورزی و مسکونی موقوفی بودند که با تلاش و همکاری بخشدار و شهردار کوهین با اداره کل اوقاف و امور خیریه قزوین هماهنگی صورت گرفت و در گام اول مشکل موقوفه بودن این اراضی حل شد.

وی افزود: در حال حاضر زمین‌های این شهر آزاد و سند دار شدند، 450 نفر برای دریافت سند درخواست دادند که در گام اول 200 نفر تایید و امروز سند به آن‌ها تحویل داده شد، 250 درخواست دیگر نیز در دست بررسی است و به زودی سند آن‌ها نیز صادر می‌شود.

کاظمی بیان کرد: کوهین ظرفیت‌های صنعتی خوبی دارد که با توجه به طرح‌های ارائه شده به زودی شاهد اتفاقات خوبی در این شهر خواهیم بود، همچنین با سند دار شدن زمین‌ها املاک ارزش افزوده پیدا می‌کند و زمینه و انگیزه سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف شهر فراهم می شود.

وی خاطرنشان کرد: تلاش بنیاد مسکن استان قزوین و همکاری نزدیک اداره ثبت اسناد و املاک استان خدمتی با ارزش و قابل تقدیر است، تحقق این طرح در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر؛ تعیین و تثبیت حریم قانونی واحدهای مسکونی، رفع دعاوی حقوقی و زمینه سازی  برای ایجاد ضمانت در سیستم بانکی جهت ورود سرمایه به این مناطق در قالب تسهیلات را فراهم می‌کند.

تاکنون در سطح استان ، تعداد ۶۸۱۶۱ فقره سند روستایی و شهری(در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر) صادر شده که این طرح در شهرستان قزوین دارای ۵۴ درصد پیشرفت در مناطق روستایی و شهری است.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه