اعزام ۸۰ نیروی راهداری به مرز برای خدمات‌رسانی به زائران

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از اعزام هفت دستگاه اتوبوس و ۸۰ نیروی کار به مرز برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین خبر داد.

 به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از اراک مهرداد جهانی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این اداره کل در اقدامی جهادی و در راستای تلاش برای تحقق اهداف دولت ، از ابتدای دولت سیزدهم عملیات اجرای 76  پروژه راهداری و راه روستایی را با هشت هزار و 170 میلیارد ریال اعتبار آغاز کرده است.
وی افزود: در همین راستا و با جدیت بکار گرفته شده، در حال حاضر پروژه‌های مختلفی به ارزش 677 میلیارد تومان  به بهره‌برداری رسیده و مابقی آن در حال اجراست.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده استان مرکزی بیان کرد: با توجه به اقدامات بعمل آمده و تحقق برنامه‌های هدف، در سال جاری شاهد شکوفایی پروژه‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خواهیم بود  بخش اعظمی از این پروژه‌ها نیز در مرحله مطالعه، امکانسنجی و برگزاری مناقصه است که و بعد از اتمام فرآیندها عملیات اجرایی آن‌ها نیز شروع می‌شود.
جهانی ادامه داد: همچنین تاکنون یک هزار میلیارد تومان اعتبار طی سال 1401 برای پروژه‌های عمرانی این اداره کل مصوب شده است که امیدواریم تا سال 1402 ضمن تلاش برای افزایش میزان اعتبارات بتوانیم با تلاش مضاعف برای راههای استان گامی ارزشمند برداریم

وی اضافه کرد: قرار گرفتن در مرکز کشور و همجواری با پایتخت، استان مرکزی را به کریدور شمال به جنوب و غرب به شرق کشور مبدل ساخته که این امر موجب شده تا راههای استان از نظر ترددهای بین استانی، سومین رتبه کشور را از نظر حجم تردد بخود اختصاص دهد. قرار گرفتن چند استان صنعتی، گردشگری و زیارتی در کنار هم به مرکزیت مرکزی، بیش از پیش بر اهمیت راههای استان افزوده است

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به اهمیت راه ها یاداور شد: این استان 6450 کیلومتر انواع راه شریانی، اصلی، فرعی، روستایی، بزرگراه و آزادراه دارد که  75 درصد آن مربوط به راههای روستایی است.

جهانی ادامه داد: راههای روستایی که یکی از ارکان اصلی توسعه روستاها بشمار میرود به همین منطور علاوه بر نگهداری مستمر از راههای موجود، بر اساس اولویت‌های تعیین شده برخورداری روستاها از راه آسفالته از برنامه های مهم این اداره کل است؛ دولت سیزدهم توجه ویژه ای به این موضوع دارد.

در حال به‌روزرسانی...

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه