باند سارقان 20 میلیاردی در اصفهان منهدم شد

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: اعضای باند 5 نفره غیر بومی با دستبرد به 30 منزل در اصفهان 200 میلیارد ریال اموال سرقت کرده بودند که دستگیر شدند.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از اصفهان، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار محمدرضا میرحیدری فرمانده انتظامی استان اصفهان اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان ساکن در جنوب شهر اصفهان مبنی بر سرقت طلاجات از منزل وی و همچنین وقوع چندین فقره سرقت مشابه دیگر در همان حوالی موضوع به صورت تخصصی در دستور کار کارآگاهان پایگاه جنوب پلیس آگاهی استان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پس از بررسی‌ صحنه‌های جرم و جمع‌آوری آثار به جامانده از سارقان و همچنین انجام یک سری اقدامات تخصصی و پلیسی دریافتند که این سرقت‌ها توسط یک باند از سارقان حرفه‌ای و غیر بومی انجام شده است.

میرحیدری ادامه داد: سرانجام با رصد هوشمندانه مشخص شد اعضای این باند به یک منزل مجردی در یکی از شهرک‌های حاشیه شهر اصفهان تردد دارند که بلافاصله کارآگاهان وارد عمل شده و با اخذ دستور از مرجع قضائی محل را به محاصره خود در آورده و طی یک عملیات کاملاً دقیق و ضربتی هر ۵ متهم را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان از کشف تعدادی از اسباب و وسایل مربوط به سرقت‌های منزل و همچنین توقیف دو دستگاه خودروی پژو پارس و پژو ۴۰۵ در بازرسی از منزل متهمان خبر داد و گفت: با بررسی سوابق و استعلامات صورت گرفته مشخص شد تمامی متهمان دستگیر شده دارای سابقه سرقت منزل در سایر استان‌ها بوده و تحت تعقیب هستند.

وی تصریح کرد: سارقان هنگامی که با مدارک و مستندات و ادله محکم پلیس مواجه شدند به ناچار لب به اعتراف باز کرده و صراحتاً از سرقت ۳۰ منزل در شهر اصفهان پرده برداشتند که در این خصوص تمامی مال باختگان شناسایی و به پلیس آگاهی استان فراخوانده شدند.

میرحیدری با بیان اینکه برابر ارزیابی صورت گرفته توسط کارشناسان مربوطه ارزش اموال به سرقت رفته توسط این باند ۲۰۰ میلیارد ریال تخمین زده شده است اظهار داشت: در این رابطه متهمان با تشکیل پرونده به مرجع قضائی تحویل و پس از آن تا زمان رسیدگی به جرایم خود روانه زندان شدند.

انتهای پیام /۶۳۱۲۸/م/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه