حامیان حجاب و حیا در شیراز هم‌صدا شدند: هنجارشکنان فرصت جولان نیابند

در پی گستاخی و حمله به خانواده شهید خادم صادق، روز گذشته مردم شیراز از هر گروه و قشری، در تجمع حامیان امر به معروف و نهی از منکر شرکت کردند تا بار دیگر یادآوری کنند که حفظ حریم حیا و عفت چیزی نیست که به این سادگی به دست باد سپرده شود.

آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد شیراز، سمیه انصاری‌فرد: ریزنقش بود و کم‌سال اما وسط جمعیت شور و شوق تماشایی برپا کرده بود.

 تازه سن تکلیف را سپری کرده و جشن آن را پشت سر گذاشته بود و اکنون متوجه شده بود دفاع از حریم عفت و حیا یعنی چه ؟ حال آمده بود برای ادای تکلیف.
 
نگاهم با نگاهش تلاقی کرد شاید مصمم‌ترین و بی‌تکلف‌ترین فرد حاضر در این تجمع بود.

در جمعی که برای حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر در مقابل پاساژ مصطفوی زاده شیراز تشکیل شده بود.

 

مردم فوج فوج و از هر گروه و قشری، در این تجمع شرکت کرده بودند تا بار دیگر یادآوری کنند دفاع از ارزش ها و حفظ حریم حیا و عفت چیزی نیست که به این سادگی به دست باد سپرده شود.

شور و شعور زینبی

پلاکاردهای در دست افراد حاضر نمایانگر شور و شعور زینبی بود. شعوری که می‌گفت حیا و عفت و حجاب می تواند خانواده و بعد از آن جامعه را از ناپاکی‌ها و پلیدی‌ها مصون نگه دارد.

جمع حاضر یک صدا فریاد می زدند: مقابله با هر حرکتی که دل متدین را به لرزه درآورد، تکلیف است.

این جمع مصمم بودند اجازه ندهند دیگر اتفاقی نظیر آنچه برای خانواده شهید خادم صادق رخ داده بود، در شیراز تکرار شود .

 

هنوز زمان زیادی سپری نشده، اما اگر سپری شود نیز نمی توان به این راحتی فراموش کرد هتاکی به خانواده یک شهید شاخص، آن هم به دلیل انجام وظیفه شرعیِ امر به معروف.

خودمختاری در پوشش و حجاب برای عده ای تبدیل به یک هنجار اجتماعی شده در حالی که این روند عینِ ناهنجاری است و برخوردهای ناشایست و وقیحانه در مقابل تذکر افراد محجبه، نهایت گستاخی است.

سربازان مسیح علی‌نژاد فرصت جولان نیابند

هنوز مدت زمان زیادی از ماجرای که در مترو تهران رخ داد نگذشته است، درگیری که بین زن محجبه و بی‌حجاب رخ داد و زن محجبه به خاطر تذکر لسانی مورد هجوم زن بی حجاب قرار گرفت.

چندی بعد در قطار تهران یزد همسر یک شهید یزدی از سوی افراد بدحجاب مورد حمله قرار گرفت و به گفته خودش می خواستند روسری و چادر او را از سرش بردارند که در ابتدا متولیان قطار اعتنایی به این قضیه نکردند اما پس از آن با حضور مسئولین شهری در پایان سفر، به این موضوع رسیدگی شد.

در شیراز نیز سه روز قبل، شاهد مورد مشابهی بودیم که دل بسیاری از همشهریان را هم‌استانی‌ها را به درد آورد.  همسر شهید منصور خادم صادق و دخترش در پاساژ مصطفوی زاده سینما سعدی شیراز در حال خرید با زنی برخورد می‌کنند که کشف حجاب کرده بود.

همسر شهید بنا به وظیفه شرعی به گفته خودش با تذکر محترمانه از آن زن می‌خواهد که شالش را بپوشد اما با رفتار بی ادبانه و فحاشی زن بی حجاب مواجه می شود و پس از آن که عنوان می‌شود که رفتار شما ناهنجاری است، دو زن بدحجاب به طرف همسر شهید حمله ور شده و او را مورد ضرب و شتم قرار دادند!!

واقعا چه کسی و چه چیزی اجازه چنین رفتاری را در شهر سومین حرم اهل بیت به این افراد می دهد؟

در چنین مواقعی باید در نظر داشت که این حادثه، یک دعوای ساده نیست بلکه مقابله یک اعتقاد راسخ با سست اعتقادی است و چه بسا، چنین گستاخی و حرکات وقیحانه‌ای، تحت تاثیر تشویق عوامل معاند است. اما نباید به سربازان امثالِ مسیح علی‌نژاد بیش از این فرصت جولان داد.

برخورد قضایی با متخلفان حادثه

پس از این ماجرای ناگوار، برخی از مسئولین شامل نماینده ولی فقیه در فارس، رئیس‌کل دادگستری فارس، فرمانده سپاه فجر و بخشی از مدیران شهری و اعضای شورای شهر به منزل شهید خادم صادق گرفته و با همسر و فرزندان ایشان دیدار و گفتگو کردند و به دلجویی از اعضای این خانواده پرداختند.

تعدادی از مسئولان و گروه‌های مردمی، بیانیه‌‌هایی صادر کرده و ضمن آن این حادثه را محکوم نمودند.

فرمانده انتظامی فارس نیز در تلاش بود که به سرعت متخلفان حادثه را شناسایی کند که پس از گذشت یک نیمروز، عاملان این حادثه با درایت نیروی انتظامی دستگیر شدند.
 
همچنین روز گذشته، دادستان مرکز استان فارس اعلام کرد که پرونده این متخلفان در شعبه ویژه مورد بررسی قرار گرفته و برخورد قاطع با آنها انجام می‌شود.

انتهای پیام/س

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه