اردوی راهیان نور می‌تواند به شکل‌گیری نهضت روشنگری منجر شود

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل گفت: اردوی راهیان نور باید باعث ایجاد تحول درونی در زائران، برقراری ارتباط بین نسل‌ها شده و منجر به شکل‌گیری نهضت روشنگری و روایتگری شود.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از اردبیل، سردار غلامحسین محمدی اصل ظهر امروز در بازدید از مناطق عملیاتی شمال‌غرب کشور و با حضور در جمع دانش‌آموزان اردبیلی، اظهار کرد: اردوهای راهیان نور بستر و فرصت مهم و ارزشمندی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

وی افزود: زائرین و دانش‌آموزان با حضور در کربلای ایران، قطره‌ای از ایثارگری، فداکاری و رشادت شهدا و رزمندگان را لمس کرده و می‌بینند.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل بیان کرد: امنیت پایدار ایجاد شده در آذربایجان غربی و کردستان در طول تاریخ بی‌مانند است.

وی تشریح کرد: رزمندگان در این مناطق، با وجود شرایط سخت، بدی آب و هوا و صعب‌العبور بودن، با دستان خالی و کمترین امکانات، مقابل دشمنی که به پیشرفته‌ترین دستگاه‌های آن دوران مجهز بود، ایستادگی و مقابله کردند؛ به همین علت است که مناطق عملیاتی شمال‌غرب به تعبیر مقام معظم رهبری «سرزمین مجاهدت‌های خاموش» نامیده شده است.

محمدی اصل، با تاکید بر حفظ حرمت، شأن و منزلت این سفر معنوی ادامه داد: اردوی راهیان نور باید باعث ایجاد تحول درونی در زائران، برقراری ارتباط بین نسل‌ها و منجر به نهضت روشنگری و روایتگری مورد تاکید مقام معظم رهبری شود.

نقش بانوان در دوران دفاع مقدس بی‌بدیل بود

وی با اشاره به سرداران شهید برزگر و بنی‌هاشم که در این مناطق به فیض شهادت نائل آمده‌اند، تاکید کرد: شهدای شمال‌غرب، مظلومانه و در اوج غرب به شهادت رسیدند و امروز وظیفه داریم یاد و خاطره این عزیزان را به بهترین شکل زنده نگاه داریم.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل آشنایی نسل جوان با رشادت‌ها و جانفشانی‌های رزمندگان در جنگ تحمیلی را از اهداف برگزاری این یادواره عنوان کرد و گفت: با انتقال پیام شهدا به نسل جوان می‌توان انقلاب اسلامی و تداوم راه شهدا را تضمین کرد.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس شهدای زن بسیاری تقدیم اسلام و انقلاب شده است، اظهار داشت: نقش بانوان در دوران دفاع مقدس بی‌بدیل بود چرا که بسیاری از خواهران در راه دفاع از خاک میهن، دوری از همسر و فرزند را با رنج و مشکلات بسیاری متحمل شده و در صحنه‌های نبرد حاضر می‌شدند.

محمدی اصل از دانش‌آموزان به عنوان سرمایه‌های عظیم این کشور نام برد و افزود: شهدا جان خود را برای هدف بزرگ معنوی و غیرمادی فدا کرده و امروز وظیفه ماست که راه آنها را ادامه دهیم تا خونشان پایمال نشود.

وی تصریح کرد: دشمن، فرهنگ شهدا را مورد هدف قرار داده و با استفاده از همه ابزارهای خود در پی کمرنگ کردن مقام و جایگاه شهدا در جامعه است، لذا همه وظیفه داریم در مقابل این هجمه و توطئه شوم دشمنان ایستادگی کرده و برای حفظ آرمان‌ها و ارزش‌های شهدا بکوشیم.

فرمانده سپاه استان اردبیل بیان کرد: صداقت و شجاعت رزمندگان ما در طول هشت سال دفاع مقدس باعث شد تا دشمنان به خوبی بر قدرت و تفکر بسیجی ما آشنا شوند و این تفکر ناب رمز پیروزی است.

گفتنی است: کاروان‌های راهیان نور از سراسر استان  اردبیل بعد از ۲ سال وقفه به مناطق عملیاتی شمال غرب کشور اعزام می‌شوند و ۱۰ هزار نفر در قالب  ۲۸ کاروان از سراسر استان به مناطق عملیاتی شمال غرب کشور تا پایان تابستان امسال سفر خواهند کرد.

انتهای پیام/3727/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه