گمرک باید سهم خود در زدودن فقر در شرق هرمزگان را ایفا کند

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: گمرک باید سهم خود در زدودن فقر در شرق هرمزگان را ایفا کند.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از بندرعباس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان صبح امروز در دیدار ناظر کل گمرکات استان هرمزگان که در دفتر امام جمعه بندرعباس برگزار شد، اظهارداشت: در استقرار گمرکات بر اساس چشم اندازهای آینده، توازن میان شرق و غرب باید مورد نظر باشد.

وی با اشاره به سیاست‌های کلی نظام در مکران، عنوان کرد: امروزه ظرفیت‌های گمرکی در شرق استان هرمزگان وجود دارد که باید با برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری‌های صحیح، تقویت و توسعه زیرساخت‌های گمرکی در این مناطق در دستور کار قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، ضمن تاکید بر افزایش سطح دسترسی به دریای عمان و آب‌های آزاد، ابراز کرد: مشکلات اقتصادی شرق استان هرمزگان زیاد است و در صورت اجرای صحیح طرح توسعه سواحل مکران بخشی از چالش‌ها حل خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با بیان این نکته که یک درهم تنیدگی فعالیتی میان دستگاه‌های اجرایی وجود دارد، تصریح کرد: اگر هماهنگی میان دستگاه‌ها وجود نداشته باشد، فعالیت‌ها موازی می‌شود و یا اثر یکدیگر را خنثی می‌کنند به همین جهت برقراری هماهنگی میان دستگاه‌ها برای تحقق اهداف از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی، با اشاره به اقدامات توسعه‌ای گمرک در شرق هرمزگان، خاطرنشان کرد: شهرستان جاسک در آینده به عنوان مرکز ثقل توسعه مکران فعالیت می‌کند اما باید پسکرانه‌ها و مناطق همجوار نیز مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان بیان کرد: گمرک‌ باید سهم خود در زدودن فقر و افزایش اشتغال در شرق استان هرمزگان را به خوبی ایفا کند و برنامه‌ریزی لازم در این زمینه را انجام دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده خاطرنشان کرد: با رشد بنادر، گمرکات و صنایع استان هرمزگان بافت بومی منطقه نیز باید  رشد کند؛ چراکه تحقق این مهم باعث جلب مشارکت‌های عمومی در تحقق اهداف می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه