افتخار قوه قضاییه تسهیل دسترسی مردم به دادرسی عادلانه است

رئیس دیوان عدالت اداری در دیدار با دادستان کل جمهوری آذربایجان گفت: یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران و قوه قضاییه تسهیل در دسترسی مردم به دادرسی عادلانه است.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت الاسلام حکمتعلی مظفری، رئیس دیوان عدالت اداری در دیدار با کامران علی اف دادستان کل کشور جمهوری آذربایجان ضمن خیر مقدم ابراز امیدواری کرد که نشست‌های مقامات قضایی دو کشور با نگاه حقوقی و قانون مدارانه در توسعه ارتباطات و حل و فصل بسیاری از موضوعات تاثیرگذار و سرفصل تحول در ارتباطات بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان باشد.

وی افزود: مقامات قضایی ایران از انجام این گونه دیدارها استقبال می‌کنند و امیدواریم که این نشست‌ها که دارای آثار و برکات زیادی است، جنبه اجرایی نیز داشته باشد.

رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به استقلال مقامات قضایی جهان در اخذ تصمیمات افزود: در ایران نیز قوه‌قضاییه و زیر مجموعه آن و همکاران قضایی دیوان عدالت اداری کاملا مستقل و بر اساس موازین قانونی و بدون توجه به حواشی به داوری نشسته و به دعاوی مردم رسیدگی می کنند.

حجت الاسلام مظفری با بیان اینکه آنچه به نظم جهانی دامن می‌زند ارتباط کشورهای مختلف با یکدیگر است افزود: ارتباط ما با کشورهای همسایه فراتر از مسایل سیاسی و به دلیل علقه خویشاوندی با مردم کشورهای هم مرز از جمله جمهوری آذربایجان است.

وی ادامه داد: از اینگونه ارتباطات و دیدارها استقبال می‌کنیم تا سر فصلی برای انجام گفت وگوها و اقدامات بهتر در آینده باشد.

حجت الاسلام مظفری افزود: در چند سال اخیر ثبت شکایات و همه فرایند رسیدگی و ابلاغ احکام در قوه قضاییه و دیوان عدالت اداری به صورت الکترونیک انجام می‌شود.

رئیس دیوان عدالت اداری به تشریح نمودار سازمانی و نحوه رسیدگی شعبات دیوان عدالت اداری به شکایات مردم پرداخت.

*دادستان کل جمهوری آذربایجان: ساختار قضایی کشور ایران بسیار جالب است

دادستان کل جمهوری آذربایجان در این دیدار با قدردانی از دعوت ایران از مقامات قضایی کشور گفت: امروز دومین روز حضور ما در کشور برادر و دوست ما ایران است و از حضور در این کشور لذت می‌بریم.

کامران علی اوف با بیان اینکه روز گذشته دیدارهای مثمر ثمری با مقامات قضایی ایران داشتیم، افزود: به این نتیجه رسیده ایم که برای رفع مشکلات باید دیدارهای پی در پی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ساختار قضایی کشور ایران برای ما بسیار جالب است، افزود: به این دلیل که مقامات قضایی ایران در کنار حقوق جزایی در حوزه حقوق مدنی نیز فعالیت می کنند و قرار شد که حقوق مدنی ایران را گرفته و مطالعه کنیم.

دادستان کل کشور جمهوری آذربایجان با بیان اینکه ایران کشور کهنی است که دولتی قوی دارد، اضافه کرد: باتوجه به اینکه حقوق اساسی هر کشور در حقوق مدنی آن نهفته است و ایران در زمینه حقوق مدنی تجارب بسیار خوبی دارد که این موضوع برای ما بسیار جالب بود.

کامران علی اوف نظارت کامل بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی و آراء قضات در ایران را قابل توجه و کم نظیر دانست و به خاطر دریافت اطلاعات و توضیحات از رئیس دیوان عدالت اداری قدردانی کرد.

دادستان کل کشور جمهوری آذربایجان پس از ارائه گزارش تصویری از شعب و هیئت‌های عمومی و تخصصی پرسش هایی در مورد نحوه فعالیت و نظارت دیوان عدالت اداری مطرح کرد که رئیس دیوان عدالت اداری به صورت مبسوط و کامل پاسخ این پرسش ها  را ارائه داد.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه