37 طرح کشاورزی در قم افتتاح شد

37 طرح کشاورزی با هزار و 934 میلیارد ریال اعتبار و اشتغال‌زایی مستقیم برای 213 نفر طی مراسمی به مناسبت هفته دولت در قم افتتاح شد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قم، مراسم افتتاح ۳۷ طرح بخش کشاورزی قم با اعتبار یک‌هزار و ۹۴۳ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال مستقیم برای ۲۱۳ نفر ظهر امروز به‌ مناسبت هفته دولت با حضور محسن امیدیان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، محمدرضا حاجی رضا رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و جمعی دیگر از مسئولان در بخش خلجستان برگزار شد.

محمد رضا حاجی رضا رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم دراین مراسم اظهار کرد:‌ تامین امنیت غذایی مهمترین رویکرد در ماموریت‌های بخش کشاورزی استان است و ما در این رابطه اقدام‌های گسترده‌ای را انجام دادیم که بهره‌برداری از ۳۷ طرح در بخش‌های متنوع کشاورزی قم طی روزه جاری، نمونه‌ای از آن است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های قابل توجه بخش کشاورزی قم برای تولید غذای سالم و با کیفیت، افزود: آمار فعالیت‌های انجام شده در بخش کشاورزی قم طی یک سال گذشته نشان از روند پیشرفت در همه بخش‌ها به خصوص در حوزه تولید محصولات غذایی مورد نیاز مردم دارد و ما این راه را در آینده با قدرت ادامه خواهیم داد.

حاجی رضا ادامه داد: یکی دیگر از اقدام‌های شاخص سازمان جهاد کشاورزی قم در یک‌سال گذشته، موضوع تنظیم بازار استان در سه بخش تامین، توزیع و نظارت بوده‌است که با استفاده از همه ظرفیت‌ها در این بخش تلاش کردیم این عرصه مهم را مدیریت کنیم و با اهتمام بیشتر به دنبال رفع کاستی‌های احتمالی در این خصوص هستیم.

وی بیان داشت:‌ همچنین طی یک‌سال گذشته دربخش‌ کشاورزی قم اقدام‌های زیادی برای بالابردن ظرفیت تولید محصولات باغی، زراعی، گلخانه‌ای، دامی و شیلات صورت گرفت و نیز برای افزایش ظریب مکانیزاسیون بیش از ۲۸۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: در این مدت با نگاه به راهبرد تغییر الگوی کشت استان و به‌منظور افزایش بهره‌وری، استفاده از گیاهان کم‌آب‌بر و مقاوم به شرایط محیطی قم در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی قرار گرفت و تعداد قابل توجهی از ارقام گیاهی مناسب کشت در استان جایگزین گیاهان پرآب‌بر شدند.

وی بیان داشت: آماده‌کردن شرایط مورد نیاز برای سند دار کردن اراضی کشاورزی قم، اقدام قابل توجه دیگری است که در طی مدت یاد شده توسط سازمان جهاد کشاورزی استان دنبال شده‌است و امروز برای نمونه سند زمین‌ سه‌ نفر از کشاورزان قمی تقدیمشان می‌شود.

وی ادامه داد: پرداختن به امور زیربنایی به خصوص در بحث‌های مدیریت آب و خاک و امور مهندسی بخش کشاورزی قم و همچنین توجه به موضوع مهم حمایت از کشاورزان استان و فراهم کردن امکان پرداخت تسهیلات مورد نیاز به ایشان در کنار تسهیل شرایط سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی نیز در یک سال‌گذشته به جد دنبال شد که نتیجه این اقدام‌ها در زمینه‌های مختلف همچون گسترش استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری، احیا قنوات و نیز افزایش تخصیص اعتبارات دولتی و سطح سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه‌های مختلف کشاورزی قم قابل مشاهده است.

انتهای پیام/78023

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه