کتابخانه‌های عمومی و آموزش و پرورش تفاهم نامه همکاری امضا کردند

تفاهم نامه همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی و اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی به امضا رسید.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از اراک، با هدف ترویج کتابخوانی، تفاهمنامه همکاری بین اداره کل کتابخانه‌های عمومی و اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی به منظور برگزاری برنامه‌های مشترک ویژه دانش آموزان به امضا رسید.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی در خصوص این تفاهم نامه گفت: ایجاد انگیزه و تشویق به کتابخوانی در دانش آموزان یک امر مهم و کلیدی است و مدرسه نیز به عنوان دومین نهاد اجتماعی که کودک بعد از خانواده در آن پای می‌گذارد، در این زمینه نقش محوری و اساسی بر عهده دارد.

مهدیان پور افزود: در زمینه تشویق کودکان به کتابخوانی معلمان نقش موثر و اساسی دارند و معلم می‌بایست در این زمینه یک الگوی خوب برای دانش آموزانش باشد و در وهله اول خودش اهل مطالعه و کتاب خواندن باشد.

وی ادامه داد: بر اساس این تفاهم‌نامه، همکاری‌های لازم در اجرای طرح یادگیری دقیق- مطالعه عمیق در تابستان با هدف تقویت مهارت‌های چهارگانه زبانی خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن انجام خواهد شد و جلسات جمع خوانی کتاب و تشکیل کلاس‌های فوق برنامه با موضوعات مختلف آموزشی و پرورشی و تشکیل کارگاه‌های آموزش خانواده در محیط کتابخانه برگزار می‌شود.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی خاطرنشان کرد: از تعهدات این اداره کل در این تفاهم‌نامه می‌توان به معرفی و ارائه لیست کتب مفید برای مطالعه دانش آموزان دوره ابتدایی جهت بارگذاری در سامانه شاد، فراهم آوری امکان بازدید دانش‌آموزان و برگزاری کلاس‌های فوق برنامه در کتابخانه‌های عمومی سطح استان، همکاری در اجرای طرح «یادگیری دقیق-مطالعه عمیق» در تابستان، همکاری در تاسیس کتابخانه‌های مشارکتی با آموزش و پرورش استان و حضور کتابداران در مدارس با هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش به منظور اجرای برنامه‌های فرهنگی با موضوع کتابخوانی اشاره کرد.

وی ادامه داد: استفاده از بستر فضای شبکه شاد آموزش و پرورش جهت اطلاع رسانی برنامه‌های فرهنگی کتابخوانی، همکاری در برگزاری نشست‌های کتاب‌خوان، مسابقات و جشنواره‌های کتابخوانی در سطح مدارس استان، تشویق دانش‌آموزان و مدارس جهت بازدید از کتابخانه‌های عمومی و عضویت آنان در هنگام بازدید و هماهنگی حضور کتابداران در مدارس جهت اجرای برنامه‌های فرهنگی با موضوع کتابخوانی از تعهدات اداره کل آموزش و پرورش در این تفاهم‌نامه خواهد بود.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد اجرای برنامه‌های مشترک در زمینه‌های فرهنگی، مسابقات کتابخوانی، اوقات فراغت و مناسبت ها، همکاری و مشارکت در برگزاری کارگاه‌های آموزشی در حوزه آسیب‌های اجتماعی، ارائه خدمات مشاوره ای و همکاری در تاسیس و راه اندازی کتابخانه های مشارکتی از دیگر مفاد این تفاهم نامه است که به مدت ۲ سال اعتبار خواهد شد.

انتهای پیام/ 

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه