افزایش ۱۰۶ درصدی تحقق درآمدها در گیلان/ ۳۴۸ تخلف محاسباتی در استان شناسایی شد

سرپرست دیوان محاسبات استان گیلان از افزایش ۱۰۶ درصدی تحقق درآمدی و دریافتی‌های دستگاه‌های اجرایی در گیلان خبر داد و گفت: طی سال گذشته درآمدهای پیش‌بینی‌شده استان مجموعاً بالغ‌بر چهار هزار و ۲۸۲ میلیارد تومان بوده که چهار هزار میلیارد و ۵۴۳ میلیارد تومان آن محقق شده است.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از رشت، امیر نبی زاده حقیقی امروز در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه ایران، رئیس سازمان اکوسای شده، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران با رای اعضا به ریاست دوره جدید سازمان دیوان محاسبات کشورهای عضو اکو انتخاب شد. 

وی در تبیین ساختار اکوسای افزود: اکوسای سازمان بین‌المللی است که از یازده عضو شامل ایران، پاکستان، ترکیه، قزاقستان، قرقیزستان، ترکمنستان، تاجیکستان، ازبکستان، افغانستان، آذربایجان و قبرس شمالی تشکیل شده و چهار کشور بلاروس، قطر، کویت و فلسطین اعضای ناظر آن هستند. 

سرپرست دیوان محاسبات گیلان با اعلام اینکه در سال گذشته، ۱۴۹ دستگاه اجرایی استان مورد رسیدگی و حسابرسی دیوان محاسبات قرار گرفتند، تصریح کرد: از بین این دستگاه‌ها، ۱۳ دستگاه اجرایی دارای برنامه جامع حسابرسی بودند که در جریان این بررسی و رسیدگی‌ها ۳۴۸ مورد تخلف شناسایی و احصا شده و در حال مستندسازی جهت تشکیل پرونده هستیم. 

نبی زاده با اشاره به میزان اعتبارات کل استان گیلان و نحوه هزینه کرد آن‌ها بیان کرد: مجموع اعتبارات مصوب استان گیلان بالغ‌بر ۱۳ هزار و ۲۶۰ میلیارد تومان بوده که ۱۱ هزار و ۸۸۴ میلیارد تومان آن از خزانه دریافت شده و دوهزار و ۹۱۵ میلیارد تومان توسط دستگاه‌های اجرایی تا پایان سال ۱۴۰۰ مصرف و هزینه شده است. 

وی با بیان اینکه از مجموع اعتبارات دستگاه‌های اجرایی استان، یک هزار و ۹۶۸ میلیارد تومان نیز به سال مالی ۱۴۰۱ منتقل‌ شده، گفت: گیلان در کل ۳۱ استان کشور، رتبه ۱۱ را در اعتبارات سال گذشته داشته است. 

سرپرست دیوان محاسبات استان گیلان از افزایش ۱۰۶ درصدی تحقق درآمدی و دریافتی‌های دستگاه‌های اجرایی در گیلان خبر داد و افزود: طی سال گذشته درآمدهای پیش‌بینی‌شده استان مجموعاً بالغ‌بر چهار هزار و ۲۸۲ میلیارد تومان بوده که چهار هزار میلیارد و ۵۴۳ میلیارد تومان آن محقق شده است. 

نبی زاده همچنین در خصوص عملکرد احکام تبصره‌ای قانون بودجه سال ۱۴۰۰ نیز تصریح کرد: از تعداد ۲۷۶ جزء و بند و ماده این قانون، ۱۴۶ جز و بند دارای عملکرد بوده که نشان‌دهنده عملکرد ۵۳ درصدی اجرای احکام بوده و ۳۷ درصد شامل ۱۰۳ جز و بند از سوی دستگاه‌های اجرایی فاقد عملکرد بوده که موردبررسی قرار می‌گیرند و در صورت تائید ترک فعل، اقدامات بعدی در رابطه با آن انجام خواهد شد. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه