350 هزار دانش‌آموز در تابستان امسال در کلاس‌ها حضور پیدا کردند

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: تابستان ما بسیار داغ بود و از یک میلیون نفر حدود ۳۵۰ هزار نفر درگیر کلاس‌های تقویتی، فرهنگی، پرورشی و هنری بودند؛ دولت هم در بخشی از یادگیری‌ها به صورت رایگان کمک کرد تا دانش آموزان با حضور در کلاس‌های تقویتی به نمره مطلوبشان برسند.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از اصفهان، محمد رضا ابراهیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در نشست صمیمی با مدیران اصحاب رسانه استان اصفهان اظهار داشت: شیوه اطلاع‌رسانی ما قدیمی است و باید آن را اصلاح کنیم.

وی بیان داشت: معلم آموزش و پرورش با رویکرد مربی نه معلم آموزشیار، باید در طراز مدرس دانشگاه باشد، رتبه‌بندی معلمان هم که خبر ثابت این چند ماه بود هدفش در همین راستا است.

ابراهیمی افزود: هدف اصلی طرح رتبه‌بندی معلمان این است معلمی که مربی‌گری می‌کند با معلمی که صرفا آموزش می‌دهد متفاوت باشد؛ معلمی که اقدام پژوهی در کلاس انجام می‌دهد، یک اختلال یادگیری را در کلاسش کم می‌کند با فردی که این کارها را انجام نمی‌دهد تفاوت داشته باشد تا بقیه هم تشویق شوند و این مسیر را ادامه بدهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: معلم کارمند نیست که با کارمندان مقایسه شود؛ به همین دلیل هم باید در تابستان کلاسش تعطیل، اما در پژوهش و یادگیری فعال باشد و انرژی‌اش را صرف آن کند؛ معلمی که می‌خواهد یک ساعت آموزش دهد باید ۲ الی ۳ ساعت مطالعه کرده باشد که اینها جزو مقدمات کلاس محسوب می‌شود؛ بعضی از مؤخرات هم دارد که شامل بازبینی، ارزیابی و آزمون است.

وی با اشاره به دوران سخت کرونا گفت: در آن دوران، در مسائل تربیتی دچار مشکل شدیم، معلمان چندین برابر کار کردند ولی چند درصد نتیجه داد؟ بدون داشتن سواد رسانه‌ای خانواده، فضای مجازی را در اختیار دانش‌آموز قرار دادیم و چون قادر به کنترل آن نبودیم، آسیبی به دانش‌آموزان وارد شد که تا سال‌ها غیرقابل جبران است.

ابراهیمی افزود: هیچ کجای جهان در دوران کرونا مدارس بیشتر از یک ماه تعطیل نبود و کلاس‌هایشان غیر حضوری برگزار نشد، اما در ایران بیش از دوسال مدارس غیر حضوری شد؛ زمانی هم که قرار شد کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار شود، عده‌ای جنجال به پا کردند و اجازه حضوری شدن مدارس را ندادند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار داشت: تابستان ما بسیار داغ بود و از یک میلیون نفر حدود ۳۵۰ هزار نفر درگیر کلاس‌های تقویتی، فرهنگی، پرورشی و هنری بودند؛ دولت هم در بخشی از یادگیری‌ها به صورت رایگان کمک کرد تا دانش آموزان با حضور در کلاس‌های تقویتی به نمره مطلوبشان برسند.

وی با اشاره به حرکت آموزش و پرورش در راستای عدالت خاطرنشان کرد: در استان اصفهان، شهر اصفهان و تعدادی از شهرهای بزرگ استان مشکل فضا وجود دارد؛ باتوجه به اینکه جمعیت زیاد شده و مهاجرت نیز به این استان افزایش داشته است، درصدد افزایش کلاس برای دانش‌آموزان هستیم.

انتهای خبر/۶۳۱۲۸/م/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه