گردهمایی معاونان زنان بسیج اساتید/ اگر خانواده درست شود خیلی از مسائل حل می‌شود

گردهمایی کمیته‌ها و کارگروه‌های شورای راهبردی معاونت زنان بسیج اساتید تهران بزرگ برگزار شد.

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، گردهمایی کمیته‌ها و کارگروه‌های شورای راهبردی معاونت زنان بسیج اساتید تهران بزرگ در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی برگزار شد.

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج (ناب)، جلیل دارا رئیس بسیج اساتید تهران بزرگ که در گردهمایی کمیته‌ها و کارگروه‌های شورای راهبردی معاونت زنان بسیج اساتید تهران بزرگ سخن می‌گفت، با اشاره به گسترش تفکر لیبرالی غرب و تمدن غربی و فرآیند جهانی شدن آن، عنوان کرد:  امروز بحث برخورد تمدن‌ها وجود دارد و  فرهنگ غربی به شدت در جوامع ما رخنه کرده است.

وی یکی از آسیب‌ها را در مواجهه گفتمانی دانست و از استفاده غرب از ابزارهایی چون رسانه ها و شبکه‌های اجتماعی برای هجوم عظیم فرهنگی به موضوع زنان و خانواده  سخن گفت و این مواجهه را تهدیدی بالقوه دانست.

این استاد دانشگاه در ادامه از جنگ شناختی و تهاجم فرهنگی دشمن سخن گفت و افزود: جنگ شناختی تغییر ذائقه می دهد. این جنگ به گونه‌ای تاثیر می‌گذارد که فرد را مجاب می‌کند که مسئله عنوان شده درست است. ما باید در این خصوص مقابله شناختی داشته باشیم. رهبر معظم انقلاب فرمودند جنگ نرم این است که کسی در لباس شما اقدامی را انجام دهد.

وی افزود: ظرفیت‌ها و مبانی عظیمی در اسلام هست ما مبانی غنی و اساتید مبرزی داریم، فقها و مراجعی گرانقدر در سایر ادیان این منابع موجود نیست.

دارا با اشاره به ضرورت کار خانم‌ها در حوزه زنان بر ضرورت شبکه سازی تاکید کرد و  بسیج را نخ تسبیح این شبکه  معرفی کرد.

وی افزود: بسیج فضای مناسبی برای این شبکه سازی است. باید از این ظرفیت‌ها در همه دانشگاهها استفاده کرد  در این مسیر در هر دانشگاه یک معاون امور بانوان معرفی شده است.

دارا با بیان این موضوع که جمهوری اسلامی نسبت به مسئله زن و خانواده اهمیت ویژه قائل است خاطر نشان کرد: اگر خانواده درست شود خیلی از مسائل حل می‌شود. مرکز ثقل تشکیل خانواده سالم مبتنی بر مبانی اسلامی، زن است.

دارا سپس با تاکید بر لزوم تاثیرگذاری جهانی و منطقه ای گفت: اگر جامعه اسلامی ایجاد نشود تمدن نوین اسلامی روی نخواهد داد. برای  تمدن سازی باید چهره ناصحیح تفکر غرب را معرفی و الگوی صحیح را ارائه دهیم. سلبی کار کنیم نه تنها ایجابی، هر دو را باید با هم انجام دهیم یکی از راهکارها در این باب شبکه سازی است.

رئیس بسیج اساتید تهران بزرگ همچنین در این نشست به راهپیمایی عظیم اربعین اشاره کرد و بر نگرانی دشمن نسبت این جوشش و جریان  در بیدارسازی ذهن‌ها تاکید کرده و از اساتید خواست در کارگروه‌های برگزار شده راه حل‌هایی برای شبکه سازی ارائه نمایند. 

دارا همچنین در ادامه سخنان خود بر اهتمام به  گفتمان سازی در حوزه‌های بین المللی، تاکید کرد.

* لزوم معرفی الگوی سوم زن مسلمان در مقابل جریان فمنیسم 

در ادامه فاطمه واعظ جوادی رئیس مرکز راهبردی بانوان و خانواده بسیج اساتید کشور سخنرانی با موضوع فمنیسم ارائه کرد و از موج‌ها و چالش‌های مکتب گونه برای استعمار و استثمار سخن گفت.

رئیس مرکز تحقیقات راهبردی بانوان و خانواده سازمان بسیج اساتید کشور در سخنرانی خود با اشاره به تعریف فمنیسم به عنوان یک جنبش سیاسی، ایدئولوژیک و اجتماعی  برای برقراری برابری میان جنسیت‌ها به  توصیف ویژگی‌ها و خواسته‌های اصلی آنان پرداخت. دستمزد برابر، حقوق باروری، حق رای زنان، حق تحصیل، مبارزه با کلیشه‌های جنسیتی و رفتارهای اجرایی ، محافظت در برابر آزار و اذیت و تجاوز جنسی و حق مالکیت را خواسته های اصلی فمنیسم معرفی کرد و به بیان ۴ موج رسمی و تاریخچه این جریان پرداخت. 

 موج فمنیسم لیبرال، فمنیسم رادیکال، فمنیسم مارکسیسم و سوسیالیسم، فمنیسم فرهنگی  از جمله ۴ موج اصلی فمنیسم بود که واعظ جوادی آن را بر شمرد و در ادامه از موج جدیدی به نام فمنیسم فردگرا که انتخاب‌های جنسی از مادر شدن گرفته تا پورن را محترم می‌شمارد را بیان کرده و آن را جریانی مخاطره آمیز دانست.

وی در ادامه مباحث خود به الگوی سومی که مقام معظم رهبری برای زنان جامعه تبیین فرمودند، اشاره کرد و با بیان تاکیدهای رهبری برخی ویژگی‌های زن الگوی سوم را از جمله افتخار به مادر بودن، اهل فهم و خرد و اندیشه بودن، اهل تزکیه و تذهیب،  مجاهدت و انقلابی بودن را برشمرد و تاکید کرد باید در مقابل جریان فمنیسم در معرفی این الگو تلاش کرد.

* استاد ولایی متدین که دغدغه حمایت از انقلاب و حقوق حقه زن مسلمان است باید به میدان عمل بیاید

عظیم‌زاده اردبیلی رئیس شورای راهبردی زن و خانواده سازمان بسیج اساتید تهران بزرگ نیز در این مراسم با بیان این نکته که باید برای انقلاب تلاش کرده و ایستاده بمانیم و ایستاده بمیریم عنوان کرد: اساتید انتخاب شده در این کارگروهها و کمیته‌های تخصصی از میان اساتید انقلابی و متعهد گلچین شده اند و امید است با ریل گذاری صحیح حقیقت دین  را برای جوانان در دانشگاهها تبیین کنند.

وی سپس با این پرسش که امروز ضرورت بحث زنان و خانواده چیست، عنوان کرد:  دشمن پاشنه آشیل انقلاب را زن قرار داده است و از هر زاویه‌ای که ببینیم امروز این مسئله مطرح است.

این استاد دانشگاه سپس با بیان این موضوع که رهبر معظم انقلاب ابرمسئله نظام را جمعیت مطرح می‌کنند،  گفت: یهود و فراماسونری تلاش کردند برای جمعیت زدایی  راهبرد مطرح کنند. برتراند راسل فیلسوف انگلیسی در ۱۹۵۳ در کتابی عنوان کرد؛ " باید تمام جمعیت جهان را حذف کنیم و به یک جامعه ۵۰۰ میلیون نفری به حاکمیت آمریکا و با دیانت یهود برسیم، حکومت واحد جهانی یهود. برای اینکه به این جامعه ایده آل برسیم ۴ راه داریم 1- کشتن نوزادان، که امروز شاهدیم در مخاصمات بین المللی زنان ، کودکان و بیماران و سالمندان بیشترین آسیب را دارند؛ 2- ترویج تفکر تک نسلی،3- ایجاد جنگ های قومی و منطقه ای و بومی و تفرقه درون ملت‌ها و 4- جنگ بیولوژیک. در هر نسل باید یک مرگی سیاه راه بیندازیم".

وی سپس به برخی بیانات مشابه دیگر اشاره کرده و گفت: این گردهمایی به دنبال آن است که استاد ولایی متدین که دغدغه حمایت از انقلاب و حقوق حقه زن مسلمان بدون افراط و تفریط را دارد به میدان عمل بیاید. اینجا لزوما نوشتار و کتاب و .... نمیخواهیم ایده و فکر می خواهیم. قصد داریم میان شما و مسئولان پل هماهنگی ایجاد کرده و مطالبه ‌گری کنیم.ما به فکر شما احتیاج داریم ایده ریل گذاری شما کمک می‌کند تا بدانیم برای حل  ابرمسائل انقلاب یعنی جمعیت، انسان گم شده و از این دست راهکار و راهبرد ارائه کنیم. این رسالت ما در جامعه است.

عظیم زاده خاطرنشان کرد: در این مسیر ضروری است شناخت کاملی از شرایط جامعه و ابرمسائل کشورداشته باشیم تا بتوانیم خلاهای موجود در مسائل زنان و خانواده و کودکان را بررسی کنیم. اگر خانواده متعالی شود هم زن و هم مرد به حقوق خود خواهد رسید. کلید واژه اصلی کنترل جمعیت که در دولت های قبلی متاسفانه اتفاق افتاد توسعه پایدار است این واژه رمز جمعیت زدایی است. باید برای احقاق حق دین و نظام و زن متدین انقلابی گام‌های اساسی برداریم.

انتهای پیام/ ت 45

 

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه