حمایت از طرح‌های سرمایه‌گذاری خارجی باعث پیشرفت اقتصادی استان می‌شود

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی و نایب‌ رییس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان گفت: حمایت از طرح‌های سرمایه‌گذاری خارجی، منجر به رشد و پیشرفت اقتصادی استان می‌شود‌.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از اردبیل، یعثوب نژاد‌محمد ظهر امروز در بازدید از شرکت کاسپین‌آذر ایرانیان، اظهار کرد: قطعا با حمایت از طرح‌های سرمایه‌گذاری خارجی شاهد رشد و پیشرفت اقتصادی استان خواهیم بود.

وی افزود: شرکت کاسپین‌ آذر ایرانیان یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری‌های خارجی در استان اردبیل است که با تعهد بالغ‌ بر ۶۰ میلیون دلار در سال ۱۳۹۰ سرمایه‌گذاری و هزینه‌کرد حدود ۴۰ میلیون دلار مجوز خود را اخذ کرده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی و نایب‌ رییس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان با بیان اینکه این شرکت در چند زمینه از قبیل برش انواع سنگ، تولید کیف و کفش چرمی و خط تولید ماشین‌سازی، مجوز خود را اخذ و شروع به فعالیت کرده است، ادامه داد: شرکت فوق بیش‌از ۸۰ درصد از تعهدات خود را در استان در مدت‌زمان خیلی کوتاه عملی کرده است.

نژادمحمد ادامه داد: متاسفانه این شرکت به‌دلایل عمده از جمله مشکلات پیش‌آمده برای سرمایه‌گذار، به‌صورت نیمه‌تمام رها شد.

نایب‌ رییس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان در این بازدید جهت حمایت از راه‌اندازی مجدد و رفع موانع و مشکلات پیش‌روی این شرکت عظیم پروژه غیرفعال، پای درد و دل سرمایه‌گذار آن نشست و از جمله مشکلاتی که در این بازدید مطرح شد؛ مشکل اقامت طولانی‌مدت سرمایه‌گذار به‌جهت نظارت و اتمام پروژه، حل مشکل قسمتی از پروژه که توسط شرکت شهرک صنعتی خلع‌ید شده‌ است و حل مشکل آب شرکت مذکور بود.

 گفتنی است، سرمایه‌گذار در این جلسه ضمن ابراز علاقه‌مندی برای راه‌اندازی مجدد این پروژه متعهد شد؛ در صورت حمایت سیستم دولتی و قضایی استان در بازه زمانی یک‌سال بیش‌ از یک هزار نفر از بیکاران استان را مشغول به کار کند.

انتهای پیام/۳۷۲۷/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه