از سامانه‌ گزارش بدحجابی تا کشف دست‌های پشت‌پرده

برخی از مخاطبان آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد با راه‌اندازی کمپینی در «» خواستار راه‌اندازی سامانه‌‌ای برای گزارش بدحجابی شدند.

به گزارش خبرنگار قضائی آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، برخی از مخاطبان آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد با راه‌اندازی کمپینی در «» خواستار راه‌اندازی سامانه‌‌ای برای گزارش بدحجابی شدند.

در بخشی از این پویش آمده است: "با توجه به اینکه رعایت حجاب یک الزام قانونی است که در بسیاری از ارگان‌های دولتی و غیر دولتی رعایت نمی‌شود و با توجه به اینکه هیچ سامانه متمرکزی برای گزارش این موارد وجود ندارد لذا از قوه قضاییه و نیروی انتظامی و همه ارگان‌های مربوطه خواستاریم که سامانه پیامکی یا اینترنتی و همچنین شماره تماس برای گزارش این موارد را در دستور کار خود قرار دهند."

مجازات بی حجابی چیست؟

براساس تبصره فصل هجدهم - جرایم ضد عفت و اخلاق عمومی، زنانی که بدون حجاب شرعی در معابر و انظار عمومی ظاهر شوند به حبس از ده روز تا دو ماه و یا از 000 /000 /2 تا 000 /000 /10 ریال جزای‌ نقدی محکوم خواهند شد.

در همین رابطه مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضائیه نیز گفته است که امروز دشمنان قسم خورده نظام جمهوری اسلامی به دنبال ترویج ابتذال، بی عفتی و بی‌حجابی هستند و عقل حکم می‌کند با تنویر افکار عمومی استقرار حجاب را به احسن وجه عملیاتی کنیم. چنانچه کسی ترک فعل در وظایف خود داشته باشد و در دادگاه احراز شود که وی مرتکب ترک فعل شده است مطابق قانون برخورد می‌شود.

اژه ای: نمی‌خواهیم کار هیجانی و زودگذر انجام دهیم

اما دیدگاه حجت الاسلام محسنی اژه ای، رئیس قوه قضائیه در خصوص بی حجابی در جامعه، قابل توجه است، به گفته وی هر انسان پاک‌سرشتی اعم از مسلمان یا غیرمسلمان از حیا و عفت استقبال می‌کند و از بی‌حیایی و بی‌عفتی گریزان است، در مقوله حجاب و عفاف، همه بخش‌ها و مسئولان ذیربط اعم از دادستان، قاضی و ضابطین باید در چارچوب قانون گام بردارند؛ باید توجه داشت که در این زمینه نمی‌خواهیم کار هیجانی و زودگذر انجام دهیم بلکه اقدامات ما باید متقن، مدبرانه، قانونی و توأم با آرامش باشد.  

وی افزود: نه صرفاً در مقوله حجاب و عفاف بلکه در هر زمینه و موردی، هر بخش و نهادی اعم از نهاد دولتی، نهاد مقننه، قوه قضاییه یا سایر افراد و بخش‌ها، چنانچه اشتباه کرد نباید بر این اشتباه اصرار ورزد و از اصلاح اشتباه اِبا داشته باشد؛ نباید بر کار اشتباه پافشاری و یا احیاناً آن را توجیه کرد؛ اگر کار اشتباهی در جایی صورت گرفت باید در راستای اصلاح گام برداریم و احیاناً موضوع را اعلام کنیم.

تلاش دیرینه دشمنان برای ترویج بی‌عفتی و بی‌حیایی در جامعه 

رئیس قوه قضاییه در ادامه با بیان اینکه مردم متدیّن ایران اسلامی از دیرباز خود را به رعایت عفاف و حجاب مقید و ملتزم می‌دانستند، به سیر تاریخی این موضوع و اقدامات و توطئه‌های دشمنان در این راستا اشاره کرد و گفت: در مقطعی از تاریخ ما، رضاخان قلدر با هدایت بیگانگان تلاش داشت نه تنها عفاف و حجاب را از جامعه اسلامی ما بزداید بلکه بی‌عفتی و بی‌حیایی را در جامعه ترویج کند؛ حال آنکه این اعتقاد و التزام در میان مردم ما در همه مقاطع تاریخی وجود داشته است که عفاف و حجاب و حیا فی‌نفسه ارزشمند است و به مثابه عامل بازدارنده، نسبت به پلیدی‌ها و جسارت‌ها برای انسان و جامعه می باشد.

کشف دست‌های پشت‌پرده ترویج بی‌حیایی و بی‌عفتی در جامعه نیاز به کار اطلاعاتی دارد

رئیس دستگاه قضا افزود: امروز نیز برخی از دشمنان قسم‌خورده نظام جمهوری اسلامی و مردم متدیّن ما، به دنبال ترویج ابتذال و بی‌عفتی و بی‌حیایی در جامعه هستند؛ پیگیری این موضوع نیاز به کار اطلاعاتی دارد، لذا دستگاه‌های مسئول و ذیربط باید مواظبت و عنایت بیشتری به این مقوله داشته باشند و نسبت به کشف عوامل و دست‌های پشت‌پرده و جریانات سازمان‌یافته ترویج بی‌حیایی و بی‌عفتی در جامعه اهتمام داشته باشند.

وی تاکید کرد: اینکه چه کسی به عنوان یک فرد، حجاب دارد یا ندارد؛ حجابش کم‌رنگ است یا پررنگ؛ یک بحث است و توجه به آن در جای خود ضروری است؛ اما شناسایی و کشف عوامل و دست‌های پشت‌پرده ترویج بی‌عفتی و بی‌حیایی در جامعه، مقوله مهمی است که نیاز به کار اطلاعاتی دارد.

دادستان ها نیز دست به کار شوند

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: انسان به وضوح مشاهده می‌کند و قرائن و شواهد نیز حاکی از آن است که دست‌هایی گره خورده با دست‌های اجنبی و با اهدافی خاص، برخی موضوعات را در راستای بی‌عفتی در جامعه ما دنبال می‌کنند.

محسنی اژه‌ای تاکید کرد: دادستان‌ها، ضابطین و سیستم اطلاعاتی با همراهی قاطبه مردم متدیّن و عفیف ما، در برابر افراد متجاهر به گناه و جرم در انظار عمومی اقدامات قانونی لازم را ترتیب دهند و همچنین  نسبت به  امر مهم کشف جریانات سازمان‌یافته‌ که از جانب سرویس‌های بیگانه در جهت ترویج بی‌عفتی در جامعه ما هدایت می‌شوند، کوشا باشند و مجدانه عمل کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه