دروازه عتبات| تأمین خون بیمارستان‌های مهران در ایام اربعین

سرپرست اداره کل انتقال خون ایلام گفت: تمهیدات لازم برای پوشش نیاز خونی بیمارستان های مهران در ایام اربعین حسینی اندیشیده شده است.

لیلی عاصم آبادی سرپرست اداره کل انتقال خون استان ایلام ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد در ایلام گفت: تمهیدات لازم برای خون رسانی به بیمارستان امام حسین مهران با مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی ایلام انجام گرفته که در صورت نیاز به صورت هوایی و زمینی خون مورد نیاز به مهران رسانده شود.

وی افزود: با توجه به نبود پایگاه ثابت خون گیری در شهرستان های استان برآیند خونگیری بر پایه تیم های سیار صورت می گیرد که در پنج ماه سال جاری تعداد ۲۳ تیم برگزار شده است.

سرپرست اداره کل انتقال خون ایلام بیان کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته ذخیره سازی گروه های خونی مختلف برای پوشش حوادث احتمالی ایام اربعین حسینی در حال انجام است و در همین راستا در سطح شهرستان های استان بر پایه تیم های سیار خون گیری این مهم در حال انجام است.

عاصم آبادی گفت: یکی از مهم ترین مسائلی که در حوزه اهدا کنندگان برای ما حائز اهمیت است مراجعه بانوان برای اهدای خون است چرا که بر این باور هستیم که با اهدای خون مادران هر خانه یک پایگاه خون گیری خواهد شد.

وی افزود: رشد ۵۵ درصدی حضور بانوان برای اهدای خون نشان دهنده نهادینه شدن فرهنگ اهدای خون در بین خانواده ها است.

این مقام مسئول با اشاره به رشد ۱۱ درصدی اهدای خون اهدا کنندگان مستمر تصریح کرد: حضور اهدا کنندگان با سابقه برای اهدای خون در پنج ماه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نیز بیش از ۱۸ درصد رشد داشته است.

سرپرست اداره کل انتقال خون گفت: میزان مراجعه افرادی که برای اولین بار اهدای خون داشته اند در پنج ماه نخست سال با رشد بیش از ۸۸ درصد همراه بوده است.

 عاصم آبادی از رشد بیش از ۲۲ درصدی اهدای خون در پنج ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: تمهیدات لازم برای پوشش نیاز خونی بیمارستان های مهران در ایام اربعین حسینی اندیشیده شده است.

وی در پایان گفت: وضعیت ذخایر خونی استان مطلوب است و همراهی و مشارکت همیشگی مردم استان در یاری رساندن به بیماران و نیازمندان به خون و فرآورده های خونی جای تقدیر و تشکر دارد

انتهای پیام/ 

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه