معاون وزیر راه خبر داد: شناسایی ۷ هزار هکتار اراضی دولتی مازاد در کشور برای تأمین مسکن طرح نهضت ملی

معاون وزیر و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از شناسایی ۷ هزار هکتار اراضی دولتی مازاد در کشور بر اساس تأکید ریاست جمهوری به‌منظور تأمین مسکن طرح نهضت ملی خبر داد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از مشهد به نقل از اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، علیرضا فخاری با اشاره به تأکید ریاست جمهوری مبنی بر واگذاری زمین توسط دستگاه‌های دولتی، بیان کرد: طبق ماده ۱۰ قانون اراضی دولتی مازاد برای تأمین مسکن در نهضت ملی باید واگذار شود، که در این راستا پس از شناسایی ۷ هزار هکتار از اراضی در سطح کشور تنها حدود ۶۰۰ هکتار برگردانده شد.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن کشور اذعان کرد: با اقدامات انجام‌شده، زیرساخت اولیه برای تأمین دو میلیون و ۹۰۰ هزار واحد مسکونی در سطح کشور فراهم‌شده است.

وی همچنین در خصوص تأمین زمین برای ساخت مسکن در مشهد و توافقات با آستان قدس رضوی یادآور شد: اگرچه در شهر مشهد با کمبود زمین مواجه هستیم، اما قصد نداریم به حاشیه شهر برویم و آنجا را گسترش دهیم، لذا اقدام به شناسایی زمین‌هایی در داخل شهرکردیم که متعلق به اراضی آستان قدس رضوی بود و در حال رسیدن به توافق در این رابطه هستیم.

فخاری خاطرنشان کرد: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر تأمین مسکن برای آرامش خانواده‌های ایرانی، بیش از ۳۰ هزار مسکن در قالب طرح ملی نهضت در منطقه سیدی مشهد ساخته می‌شود.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲

 

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه