فرمانده پدافند هوایی شرق: تحریم‌ها مانع پیشرفت پدافند هوایی نشد/ خبرهای مسرت‌بخش پدافند هوایی در راه است

فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق گفت: پدافند هوایی پیشرفت‌های بسیار مهمی علی‌رغم شدیدترین تحریم‌های دشمنان داشته و هیچ وقت پیشرفت‌ها را وابسته به این مورد نکرد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از بیرجند، امیر سرتیپ دوم ارسلان پرویز، فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق ظهر امروز در نشست خبری، با اشاره به۱۰ شهریورماه سالروز تشکیل قرارگاه پدافند هوایی حضرت خاتم‌الانبیا(ص)، اظهار داشت: در دهم شهریورماه سال ۸۷ فرمان تاریخی ابلاغ شد و پدافند به عنوان یک مجموعه ملی و فرانیرویی تحت پوشش مدیریت ارتش تشکیل شد.

وی با اشاره به اینکه بنابر گفته رهبر معظم انقلاب اسلامی پدافند هوایی در خط مقدم دفاع از حیثیت، موجودیت و آبروی کشور است، بیان داشت: در حال حاضر قرارگاه پدافند هوایی شرق کشور، هدایت پدافند هوایی تمامی نیروهای مسلح را بر عهده دارد.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق افزود: نیروی پدافند هوایی که رهبر معظم انقلاب اسلامی ازآن به عنوان خط مقدم دفاع از حیثیت، موجودیت و آبروی کشور نام می‌برند و در این مدت کوتاهی که از عمر این نیرو می‌گذرد افتخار ما این است که بیش از ۶۰۰ مرتبه از زبان ایشان در باب اهمیت جایگاه پدافند هوایی و اولویت بودن آن تأکید کردند و این مهم مسئولیت پدافند را در دفاع از حریم بیشتر می‌کند.

پرویز با بیان اینکه مجموعه پدافند هوایی سهم عمده‌ای در ایجاد امنیت و آرامش در حریم هوایی کشور ایفا می‌کند، افزود: پدافند هوایی بر چهار محور کشف، شناسایی، رهگیری و درگیری و انهدام فعال است و در همه‌ این عرصه‌‌ها به تجهیزات کامل مجهز است.

وی بیان داشت: آسمان خراسان‌جنوبی، قسمتی از آسمان خراسان‌رضوی، کرمان و سیستان و بلوچستان به صورت ۲۴ ساعته درحال رصد است و با بهره‌برداری از متنوع‌ترین سامانه‌ها انجام وظیفه می‌کند و کشف هرگونه اهداف پرنده توسط رادارها، فرکانس‌ها و شناسایی و رهگیری هدف و درگیری و انهدام هواپیماهای دشمن از مأموریت‌های اصلی این نهاد است.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق با بیان اینکه پدافند هوایی پیشرفت‌های بسیار مهمی علی‌رغم اینکه شدیدترین تحریم‌های دشمنان داشته است، افزود: پدافند هوایی هیچ وقت پیشرفت‌ها را وابسته به این مورد نکرد و در طراحی و تولید سامانه‌های جمع‌آوری اطلاعات و تجهیزات جنگ الکترونیک با بالاترین فناوری‌های روز به خودکفایی رسیدیم و نیاز دفاعی خود را متناسب با شرایط  تولید می‌کند.

پرویز تصریح کرد: پدافند هوایی در چند سال اخیر به همت دانشمندان جوان داخلی با وجود تمام محدودیت‌ها توانسته در حوزه‌های نظامی و دفاعی به خود کفایی برسد لذا مجموعه پهپاد پدافند هوایی در حال تبدیل شدن به قطب قدرت پهپادی کشور است.

وی با بیان اینکه تجهیزات پیشرفته پدافند هوایی به عنوان بازوی قدرتمند عملیات‌های پدافند هوایی در نقاط مختلف کشور به کارگیری می‌شود، مطرح کرد: بنا بر اعلام سازمان‌های بین‌المللی آسمان ایران امن‌ترین آسمان غرب آسیا است و امروز ایران اسلامی در یک منطقه ناامن، جزیره‌ای امن است.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق امنیت، آرامش و اقتدار امروزه نظام اسلامی را مرهون جانفشانی شهیدان دانست و تأکید کرد: شهیدان والامقام، دفاع از میهن و اسلام را بر رفاه خود و خانواده ترجیح دادند و تمام توان و هستی خود را که جانشان بود، در طبق اخلاص گذاشتند و برای اسلام تقدیم کردند.

پرویز در ادامه بازنشستگان و پیشکسوتان را سرمایه و ذخیره انقلاب و جامعه دانست و گفت: حفظ کرامت، عزت و تأمین بازنشستگان و بهره‌گیری از تجربیات و نظرات مفید آن‌ها لازمه سربلندی و افتخار ملت است.

وی با بیان اینکه برای تأمین نیاز سامانه‌های توپخانه‌ای و موشکی به هیچ کشوری وابسته نیستم، مطرح کرد: با بهره‌گیری از ظرفیت دانشمندان جوان خود و استفاده از پتانسیل دانشگاه‌ها و شرکت دانش‌بنیان به خودکفایی و خودباوری رسیدیم و خبرهای مسرت‌بخش و امیدوار کننده‌ای به ملت خواهیم داد.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم توان و آمادگی رزمی خود را هم تراز با تهدیدات هوا فضایی ایالت متحده آمریکا تقویت و ارتقا بخشیم هر چند از سایر تهدیدات هم غافل نیستیم.

پرویز در ادامه به برنامه‌های پدافند هوایی شرق طی هفته پدافند اشاره و مطرح کرد: افتتاح المان شهدای گمنام منطقه پدافند هوایی، افتتاح مجموعه فرهنگی و ورزشی رعد با پیشرفته‌ترین و به‌روزترین امکانات، اجرای طرح «مردم‌یاری»، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی رایگان در مسجد الحسین(ع) جوادیه، اجرای  برنامه‌های متنوع فرهنگی، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، برگزاری محفل انس با قرآن کریم، غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهید گمنام منطقه، برگزاری پیاده‌روی خانوادگی، اهدای خون و حضور در میعادگاه‌های نماز جمعه از اهم برنامه‌های این هفته است.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه