برخلاف شروط آتش‌بس؛ تل‌آویو دوباره با آزادی «السعدی» مخالفت کرد

دادگاه رژیم صهیونییستی بار دیگر با آزادی «بسام السعدی»از رهبران جهاد اسلامی فلسطین که جزو شروط آتش‌بس با جهاد اسلامی به شمار می‌رفت، مخالفت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، دادگاه نظامی «عوفر» رژیم موقت صهیونیستی بار دیگر با آزادی «بسام السعدی» از رهبران شاخص جهاد اسلامی فلسطین در کرانه باختری با گذشت یک ماه از بازداشت وی مخالفت کرد. مسأله‌ای که جزء شروط آتش‌بس میان رژیم تل آویو و جهاد اسلامی پس از جنگ سه روزه غزه به شمار می‌رفت و دولت مصر بر سر آن با رژیم صهیونیستی مذاکره کرده بود.

به نوشته الجزیره، دادگاه عوفر به دلایل واهی با آزادی وی تا زمان «پایان تحقیقات» مخالفت کرده است. از زمانی که موضوع آزادی بسام السعدی جزء شروط پایان درگیری مطرح شده این چندمین بار است که دادگاه «عوفر» بازداشت وی را به دلیل آن‌چه «انجام تحقیقات» ذکر می‌کند، تمدید کرده است.

طبق مذاکراتی که میان دولت مصر و رژیم صهیونیستی در جنگ سه روزه غزه انجام شد، قرار بر این بود که «خلیل عواوده » و «بسام السعدی» آزاد شوند. عواوده از شش ماه پیش در اعتصاب غذا به سر می‌برد و وضعیت جسمانی بسیار بدی دارد و اتفاقا روز گذشته دادگاه رژیم صهیونیستی با آزادی وی نیز مخالفت کرده بود.


پزشکان در مورد سلامتی جسمانی خلیل عواوده هشدار داده‌اند

 

بسام السعدی در اول آگوست (۱۰ مرداد) در اردوگاه جنین بازداشت شد و پس از آن جهاد اسلامی به همه نیروهای خود اعلام آماده‌باش کرد. پس از آن رژیم موقت صهیونیستی حملات علیه نوار غزه را آغاز کرد و طی سه روز حمله علاوه بر ترور دو تن از فرماندهان سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین، دستکم ۴۷ نفر دیگر را شهید و ده‌ها نفر دیگر را زخمی کرد.

جنگ پس از سه روز پایان یافت و قرار شد تا «بسام السعدی» آزاد شود. قولی که مصری‌ها از جانب صهیونیست‌ها به جهاد اسلامی داده بودند. اما طبق گفته رسانه‌ها در جریان سفر «رونن بار» رئیس سازمان شاباک به مصر در یکم شهریور ماه، «عباس کامل» رئیس سازمان اطلاعات مصر از اینکه تل آویو به قول خود برای آزادی «بسام السعدی» وفادار نمانده گلایه کرده بود.

 به گفته «احلام حداد» وکیل بسام السعدی، دادگاه نظامی عوفر با صدور لایحه اتهامی علیه السعدی، او را به تحریک علیه رژیم صهیونیستی از طریق رسانه‌های خبری و اتهامات دیگر متهم کرده است.

در این لایحه اتهام که در جلسه محاکمه السعدی صادر شد، وی به کمک به فلسطینیان برای عضویت در سازمان «الرابطة الاسلامیة» شاخه دانشجویی جنبش جهاد اسلامی متهم شده است.

از دیگر اتهامات السعدی، تحریک علیه رژیم صهیونیستی در پی مصاحبه مطبوعاتی ماه می گذشته است که طی آن وی با هشدار به نظامیان صهیونیست درباره یورش به اردوگاه جنین تأکید کرده بود که اردوگاه جنین جزئی از ملت فلسطین است و مقاومت و ملت فلسطین تا نابودی رژیم اشغالگر و بیرون راندن آن از سرزمین، دریا، أسمان و اماکن مقدس، به مبارزه خود ادامه خواهد داد.

بنابر گزارش رسانه‌ها، در این لایحه اتهام همچنین ادعا شده که السعدی زمانی که نظامیان صهیونیست برای بازداشت او به منزلش در جنین یورش برده‌اند خود را به جای برادرش غسان جا زده و لذا وی به «جعل هویت فرد دیگر» متهم است.

در حال حاضر ۶۷۰ نفر از فلسطینی‌ها در زندان‌های رژیم صهیونیستی در شرایط «بازداشت اداری» به سر می‌برند، به این معنا که بدون طی روند دادرسی ماههاست که در زندان هستند.

انتهای پیام/ص

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه