تلاش برای کاهش غریق در دریای مازندران/ برکناری در انتظار بخشداران متخلف در حوزه ساخت‌وساز غیرمجاز

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با اشاره به تلاش مجموعه مدیریتی استان در ساماندهی طرح‌های دریا گفت: این حساسیت در سطح استاندار وجود دارد و همه تلاش ما این است که حتی یک غریق نداشته باشیم.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از شهرستان ساری،روح‌الله سلگی بعد از ظهر امروز در نشست با فعالان رسانه‌ای استان مازندران با اشاره سابقه تاریخی مردم استان در دفاع از تشیع، اظهار کرد: زنجیره عشق و ارادت مردم استان به اهل بیت وجود دارد و خبرنگاران حافظ این زنجیره هستند و مروج ارزش‌ها بوده، خبرنگاران نقش اساسی در بحث جریان سازی دارند.

وی در ارتباط با بحث غرقی‌های دریا در استان، گفت: آمار پزشکی قانونی درباره غرقی‌ها درست نبوده است،در استانداری حساسیت دریا را افزایش دادیم با حضور مقامات ملی تلاش کردیم که از ظرفیت دولت استفاده کنیم، ساختار دریا شکل گرفته است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران، اضافه کرد: جدای از مباحث غرقی‌ باید ساختاری تعریف شود که از ظرفیت دریا به صورت مناسب استفاده کرد.

وی اضافه کرد: بازدیدهای میدانی از طرح‌های دریا در دستور کار استانداری قرار دارد، برخی از مجریان طرح با وجود دریافت وجوه خدماتی به مردم ارائه نمی‌دهند.

سلگی اضافه کرد: با یکی از مجریان طرح که تخلف عمده‌ای داشت برخورد شده و بنا داریم در وضعیت انعقاد قرار داد یکی از مجریان متخلف بازنگری شود.

وی ادامه داد: معاونان فرمانداران ماموریت دارند به صورت هفتگی از وضعیت دریا بازدید داشته باشند در بحث پرداختی‌ها به ناجیان غریق توجه ویژه شده و بدهی‌ها پرداخت شده این حساسیت در سطح استاندار وجود دارد و همه تلاش ما این است که حتی یک غریق نداشته باشیم،تاکنون ۶۴ غریق در استان ثبت شده است در حالی که تعداد غریق سال گذشته ۱۰۵ نفر بوده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران، خاطر نشان کرد: هر نقدی که زمینه رفع مشکلات استان را فراهم کند به جان می‌خریم، انتظار داریم نقدها منصفانه باشد.

وی در ارتباط با وضعیت ثبت‌نام مردم استان در پیاده‌روی اربعین،گفت: تاکنون ۸۰ هزار نفر برای حضور در مراسم معنوی اربعین ثبت‌نام کردند و استان ۳۵ موکب در اقصی نقاط شهرهای زیارتی فعال کرده است.

سلگی در ادامه به اقدامات انجام شده برای ساماندهی مناطق آسیب‌پذیر استان، گفت: ۳۵ منطقه آسیب‌پذیر شناخته شده در استان وجود دارد و برنامه داریم با همکاری مسؤولان اجرایی زمینه رفع مشکلات فراهم شود؛ چرا که ساماندهی وضعیت فرهنگی مناطق آسیب‌پذیر  یکی از اولویت‌های استان است.

وی در ارتباط با وضعیت طلاق در استان،بیان کرد: در فروردین ماه مازندران از نظر طلاق رتبه خوبی نداشت و جزو استان‌های بود که بیشترین میزان طلاق در آن ثبت شده بود، که بررسی علت طلاق در دستور کار مدیران استانی قرار گرفته است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندان ادامه داد: دلایل متعددی در بررسی‌ علت طلاق مطرح شد که بحث اعتیاد و بیکاری دلیل اصلی طلاق در استان نیست، از ظرفیت دانشگاه‌ها در این بخش استفاده شده است و دوره‌های سبک زندگی شکل گرفته است و تلاش می‌کنیم که تا حدودی به وضعیت مطلوب نزدیک شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران ادامه داد: در ارتباط با طلاق پژوهشکده و آسیب‌شناسی و آسیب‌زدایی ایجاد شده و باید در این زمینه به صورت علمی ورود پیدا کنیم.

وی درباره وضعیت ساخت‌وسازهای غیرمجاز در  پاسخ به سوالی در این زمینه گفت: جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در دستور کار ویژه استان قرار دارد به بخشداران اعلام کردیم که اگر در حوزه مسؤولیتی آنها ساخت‌وساز غیرمجاز مشاهده شود، عزل می‌شوند.

انتهای پیام/ ۸۶۰۰۴/ج

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه