عربستان سعودی 5 فرد یمنی را در فهرست «تروریستی» خود قرار داد

عربستان سعودی با تکرار اتهامات همیشگی خود علیه ایران، پنج فرد یمنی را در فهرست اصطلاحاً «تروریستی» خود قرار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، عربستان سعودی، عصر امروز (چهارشنبه)، پنج فرد یمنی را به‌بهانه ارتباط با جنبش انصارالله یمن در لیست اصطلاحاً «تروریستی» خود قرار داد.

بنابر گزارش خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، «منصور احمد السعدی»، «احمد علی الحمزی»، «محمد عبدالکریم الغماری»، «زکریا عبدالله یحیی حجر»، «احمد محمد علی الجوهری» پنج فرد با تابعیت یمنی هستند که سازمان امنیت عربستان سعودی آن‌ها را در لیست تروریستی خود قرار داده است.

سازمان امنیت عربستان سعودی با تکرار اتهامات همیشگی خود علیه ایران مدعی شده است که این افراد در ایران آموزش نظامی دیده‌اند و تسلیحات نظامی به یمن منتقل کرده‌اند.

در این بیانیه همچنین بر لزوم مسدودسازی دارایی‌های اشخاص یادشده در عربستان و ممنوعیت هرگونه تعامل مستقیم یا غیرمستقیم با این افراد تأکید شده است.

این ادعا در حالی علیه ایران مطرح شده است که «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران پیشتر در واکنش به ادعایی مشابه هرگونه قاچاق سلاح از ایران به یمن را تکذیب کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تصریح کرده بود: «این‌ گونه ادعاها، بی اساس و صحنه سازی تکراری از جانب ائتلاف متجاوز و حامیان غربی آنهاست.»

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه