فرمانده نیروهای مسلح آلمان: قدرت نظامی روسیه را نباید دست‌کم گرفت

فرمانده نیروهای مسلح آلمان گفت که غرب نباید قدرت نظامی روسیه را دست کم بگیرد و این کشور در صورت لزوم می‌تواند جبهه دوم را باز کند.

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، فرمانده نیروهای مسلح آلمان روز چهارشنبه هشدار داد که غرب نباید قدرت نظامی روسیه را دست‌کم بگیرد و این کشور می‌تواند در صورت لزوم جبهه دوم را باز کند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» ژنرال «ابرهارد زورن» فرمانده نیروهای مسلح آلمان گفت: «شاید بخش عمده‌ای از نیروهای زمینی روسیه در حال حاضر در اوکراین مستقر باشند، اما با این وجود، ما نباید توان بالقوه نیروهای زمینی روسیه را برای باز کردن جبهه دوم جنگ دست کم بگیریم.»

او افزود که روسیه علاوه بر نیروی زمینی، نیروی دریایی و هوایی نیز در اختیار دارد.

 

زورن گفت: «بیشتر نیروی دریایی روسیه هنوز در جنگ با اوکراین مستقر نشده‌اند و نیروی هوایی روسیه همچنان توان بالقوه قابل توجهی دارد که تهدیدی برای ناتو نیز به شمار می رود».

زورن تاکید کرد که روسیه همچنان ذخایر مهمات قابل توجهی دارد. این ژنرال آلمانی گفت: «روسیه به خوبی قادر است درگیری را در منطقه گسترش دهد.»

زورن با اشاره به وضعیت نظامی در اوکراین گفت که حملات روسیه کند شده، اما روسیه همچنان به طور پیوسته به اوکراین فشار می‌آورد.

وی گفت: «آنها با پشتیبانی آتش عظیم توپخانه پیشروی خود را بدون توجه به تلفات اوکراینی‌ها پیش می‌برند. روس‌ها مقادیر زیادی مهمات در اختیار دارند. این مهمات تا حدی قدیمی است، اما دقیقاً همین باعث تخریب بزرگ زیرساخت ها می‌شود.»

در رویداد مرتبط دیگر، وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که تلاش اوکراین برای انجام یک ضد حمله در جنوب این کشور شکست خورده و نیروهای این کشور متحمل خسارات سنگین شده‌اند.

وزارت دفاع روسیه در نشست خبری  اعلام کرد که نیروهای روسیه سه فروند بالگرد اوکراینی را سرنگون کرده‌اند و اوکراین در طی دو روز نبرد در خط مقدم «میکولایف-کریوی ریه» و سایر مناطق در جنوب اوکراین چهار فروند جنگنده خود را از دست داده است (جزئیات بیشتر).

بحران اوکراین پس از آن آغاز شد که پس از تشدید لفاظی دولت غربگرای این کشور درباره عضویت در ناتو، روابط کی‌یف و مسکو به شدت تیره شد. به دنبال تشدید تنش‌ها، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (۵ اسفند ماه ۱۴۰۰) به ارتش دستور داد که «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» را آغاز کند. این دستور به فاصله چند روز بعد از به رسمیت شناختن استقلال «لوهانسک» و «دونتسک» از اوکراین صادر شد.

مقامات روسیه اعلام کرده‌اند که این کشور به دنبال تامین منافع امنیتی خود، خلع سلاح اوکراین، نازی زدایی این کشور و تضمین درباره عدم عضویت اوکراین در ناتو است.

انتهای پیام/ص

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه