برگزاری دوره توانمندسازی و هم‌افزایی فعالان عرصه نیکوکاری استان قم

نشست افتتاحیه نخستین دوره مهارت‌افزایی، توانمندسازی و هم‌افزایی فعالان عرصه نیکوکاری استان قم به همت بنیاد خیرین حوزه‌های علمیه و بنیاد خیریه راهبری آلاء برگزار شد.

 به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از قم، نشست افتتاحیه نخستین دوره مهارت‌افزایی، توانمندسازی و هم‌افزایی فعالان عرصه نیکوکاری استان قم، به همت بنیاد خیرین حوزه‌های علمیه و بنیاد خیریه راهبری آلاء امروز در در سالن اجلاس موسسه بین‌المللی المرتضی(ع) برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید ملکی قائم‌مقام مدیر حوزه‌های علمیه در این نشست با تأکید بر اهمیت هم‌افزایی میان ظرفیت‌های خیریه اظهار کرد: برگزاری نخستین دوره مهارت‌افزایی و هم‌افزایی خیریه‌ها در قم اقدامی سازنده است که اگر طول زمان امتداد داشته باشد، می‌تواند منشأ اثرات بسیار مفید باشد. اگر خیریه‌ها نسبت به حل مسائل و مشکلات موجود در جامعه، دست در دست یکدیگر دهند و نسبت به ارتقای مهارتی نیز دغدغه داشته باشند، اتفاقات بسیار خوبی در کشور رقم می‌خورد.

وی در مورد اهمیت نیکوکاری از منظر قرآن گفت: داستان قارون در قرآن، عبرتی است برای همه کسانی که خداوند به آن‌ها مال اعطا می‌کند اما از این سرمایه در راه خدا و جامعه انفاق نمی‌کنند. طبق آموزه‌های اسلامی، مال، متعلق به خداوند است و باید در مسیرهایی که او فرموده، مصرف شود. آن‌هایی که از آموزه انفاق و ایثار به دور باشند، در هنگام مرگ حسرت خواهند خورد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس اسکندری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم نیز در این نشست ضمن تأکید بر لزوم هم‌افزایی میان خیریه‌ها اظهار کرد: انسجام فعالیت‌های خیر و تعمیق و گسترش آن از ضرورت‌های امروز جامعه است. به منظور ایجاد این هم‌افزایی لازم است حرکت‌هایی مثل رویداد حمایت و تقویت شود. چنین رویدادهایی باید مبتنی بر کار علمی و نیازسنجی دقیق از جامعه هدف باشند.

وی  با تأکید بر اهمیت آموزش و تربیت عموم جامعه در زمینه خیریه گفت: جهت‌دهی و مشاوره به خیرین نسبت به اولویت‌های کشور و ارائه آموزش‌ها و مهارت‌های لازم از جمله اقداماتی است که می‌تواند به تحول در عرصه خیر منجر شود.

گفتنی است نخستین دوره «مهارت‌افزایی، توانمندسازی، و هم‌افزایی فعالان عرصه نیکوکاری در استان قم» شامل سه کارگاه حضوری و هفت کارگاه مجازی خواهد بود. کارگاه‌های حضوری، پنج‌شنبه 10 شهریورماه در محل سالن اجلاس مؤسسه بین‌المللی المرتضی (ع) واقع در بلوار محمد امین، کوچه هشتم، پلاک 133، طبقه دوم برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت ac.kheir.ir مراجعه کرده و یا با شماره ۰۹۹۱۲۰۶۹۰۳۷ تماس حاصل فرمایند.

انتهای پیام / 78032

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه